Krille said:
Jag parkerar mig i den lilla minoritet som tycker att Vietnamtema är dåligt. Det är bara suki-suki av alltihop. Det som gör 60-talet coolt händer inte i Saigon eller Vietnam, utan med centrum i Florida. Där finns minsann det rätta virket!
Numera, och framöver, är det bara ett generellt krigstema som gäller. Du kan förlägga ditt spel under i princip vilken modern konflikt som helst, men jag tror att 1942-1975 passar bäst.
Spelet utspelas under några kapitel:
Prolog, före kriget
Vi följer rollpersonerna i deras liv, vi lyfter fram vilka de är, vart de är på väg, vilka som betyder något för dem. Det här kapitlet har två syften. Det viktigaste är att presentera karaktären och hennes liv, det andra är att prova på reglerna som en liten tutorial.
Kapitel 1
Det första kapitlet inträffar när rollpersonerna tar värvning, eller blir inkallade. Allt de är vänds upp och ner och de får lära sig ett helt nytt sätt att leva och tänka, och de ser hur många bryts ned på vägen.
Kapitel 2
Träningen intensifieras. Rollpersonerna förflyttas till en plats närmre kriget, de får se, höra om och uppleva krigets fasor på säkert avstånd. Som grupp är de nu på topp, de tror att de är redo.
Kapitel 3
Kriget. Det är dags. Det här är vad allt leder fram till. Det här är spelets sista kapitel som svarar på alla de frågor som byggts upp under spel.
Det är möjligt att spela fler kapitel om det känns som att slutet inte är något slut. Isf blir följande kapitel typ "Between missons" och "Mission" om vartannat tills dess att det känns färdigt.