Nekromanti Vad ska mitt krigsspel heta?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Måns said:
Machine Gun skulle vara med, men jag hittade bara en liveversion på Spotify.
Det beror nog på att det inte finns någon studioinspelning. :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
DeBracy said:
Var också beredd på att det är någon skäggig farbror i någon stuga som reskinnar hela skiten till att handla om tvångsrekryterade kattflickepiloter i mechakrig.
Den där skäggiga farbrorn kan gott höra av sig när han har blivit klar, det låter som ett spel för mig.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
wilper said:
Den där skäggiga farbrorn kan gott höra av sig när han har blivit klar, det låter som ett spel för mig.
Det här är en såndär skruvad film där du i slutscenen upptäcker att den skäggiga farbrorn var du hela tiden. :gremwink:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Skäggon skriver spel om kattflickor i mecha.

DeBracy said:
wilper said:
Det här är en såndär skruvad film där du i slutscenen upptäcker att den skäggiga farbrorn var du hela tiden. :gremwink:
Coolt, då väntar jag med spänning på en regelmotor/spelform då.

---

"Men wilper, den skäggiga farbrorn var inom dig hela tiden."

claes

Swordsman
Måns said:
Fler förslag? Jag vet att det perfekta namnet finns där ute. Kanske har vi redan hittat det, men att jag bara inte har förstått det. Orkar ni hjälpa mig lite till?
WAR STORIES

Ram

Skev
Det är bara ordningsändring, men jag upplever att STORIES OF WAR har mer svärta men samma smak.

Mogger

Hipsteranka
Ram said:
Det är bara ordningsändring, men jag upplever att STORIES OF WAR har mer svärta men samma smak.
Jag håller med. Stories of War är dagens namn. Vi får se om det överlever längre än så, men jag gillar det än så länge.

Mogger

Hipsteranka
Dagens första namnförslag är The Fog of War vilket känns konceptuellt väldigt passande.

The term seeks to capture the uncertainty regarding own capability, adversary capability, and adversary intent during an engagement, operation, or campaign.
Vem är jag, vad gör jag här, varför?

Krille

Super Moderator
Måns said:
Faktum är att jag tror att spelet funkar ännu bättre med Vietnamtema. 60-tals kids är lite coolare än 40-tals kids och Saigon är en lite mer dekadent håla än Aldbourne.
Jag parkerar mig i den lilla minoritet som tycker att Vietnamtema är dåligt. Det är bara suki-suki av alltihop. Det som gör 60-talet coolt händer inte i Saigon eller Vietnam, utan med centrum i Florida. Där finns minsann det rätta virket!

Mogger

Hipsteranka
Krille said:
Jag parkerar mig i den lilla minoritet som tycker att Vietnamtema är dåligt. Det är bara suki-suki av alltihop. Det som gör 60-talet coolt händer inte i Saigon eller Vietnam, utan med centrum i Florida. Där finns minsann det rätta virket!
Numera, och framöver, är det bara ett generellt krigstema som gäller. Du kan förlägga ditt spel under i princip vilken modern konflikt som helst, men jag tror att 1942-1975 passar bäst.

Spelet utspelas under några kapitel:

Prolog, före kriget
Vi följer rollpersonerna i deras liv, vi lyfter fram vilka de är, vart de är på väg, vilka som betyder något för dem. Det här kapitlet har två syften. Det viktigaste är att presentera karaktären och hennes liv, det andra är att prova på reglerna som en liten tutorial.

Kapitel 1
Det första kapitlet inträffar när rollpersonerna tar värvning, eller blir inkallade. Allt de är vänds upp och ner och de får lära sig ett helt nytt sätt att leva och tänka, och de ser hur många bryts ned på vägen.

Kapitel 2
Träningen intensifieras. Rollpersonerna förflyttas till en plats närmre kriget, de får se, höra om och uppleva krigets fasor på säkert avstånd. Som grupp är de nu på topp, de tror att de är redo.

Kapitel 3
Kriget. Det är dags. Det här är vad allt leder fram till. Det här är spelets sista kapitel som svarar på alla de frågor som byggts upp under spel.

Det är möjligt att spela fler kapitel om det känns som att slutet inte är något slut. Isf blir följande kapitel typ "Between missons" och "Mission" om vartannat tills dess att det känns färdigt.