Nekromanti Vad ska mitt spel heta?

Lite dumt med ännu en variant men...The good, the dead and the undead, eller möjligen The bad, the dead and the undead.

Daniel

Swordsman
Voldstagg13;n307549 said:
Lite dumt med ännu en variant men...The good, the dead and the undead, eller möjligen The bad, the dead and the undead.
Även trevlig låt med 69 Eyes!

Henke;n307543 said:
Sadlar & Svartkonst? :)
Eller Sporrar & Svartkonst! :D

kloptok;n307503 said:
Spökstad låter förvisso ganska coolt tycker jag men möjligen inte riktigt samma nivå.
Jo, svenska låter mycket coolare! Spökstad!

Också jäkla trevlig kent-låt, dessutom.

För övrigt mängder av riktigt snygga titlar i den här tråden! Personligen är jag av smaken att själva spelnamnet gärna ska vara kort och enkelt (som Spökstad) medan äventyren får ha de längre namnen!

luddwig

Lawful evil
Stort tack för alla svar. Nu har jag hunnit gå igenom tråden från början till slut. Det var verkligen många bra bidrag. Vad jag insett är att jag nog trots allt vill ha en titel på svenska. Det känns bättre för ett spel på svenska, och retropulpigare på ett väldigt tilltalande sätt. Nästan så att jag skulle vilja ha det färdiga spelet (förutsatt att det någonsin blir färdigt förstås) i pocketformat med omslag i kraftiga färger. Med det sagt så finns det i nuläget ingen vinnare. Kanske att jag måste utveckla konceptet så att spelet kan få en titel som verkligen speglar innehållet. Jag ska klura vidare, och kommer ni på fler tänkbara namn så fram med dom bara!

luddwig

Lawful evil
Hans E Magnusson;n307444 said:
Kolla in gamla Western pocket, många bra titlar på dom.
Faktiskt en fantastisk källa till namn, men kanske mer på äventyr än på själva spelet. Ett snabb titt på Tradera ger:
  • Djävulens bakgård
  • Fruktans dal
  • De dömdas stad
  • Det grymma landet
  • Dödens ranch
  • Vargpasset
  • Spökgruvan
Solklara äventyrsplatser allihop.

"Himlen är röd över Laramie", seriealbum av Greg & Hermann, en titel jag tycker är fantastisk (kanske för att serien är så bra). Det behöver ju inte vara Laramie...:)

Lightshy

Hero
Voldstagg13;n307732 said:
"Himlen är röd över Laramie", seriealbum av Greg & Hermann, en titel jag tycker är fantastisk (kanske för att serien är så bra). Det behöver ju inte vara Laramie...:)
Fantastisk bra serie också!

Paal

Imaginär fantast
Svart prärie

Skjutjärn och gengångare

Kulor, krut och en kummelgast

Den gode, den onde och den odöde