Fallout. Alltså som rollspel, baserat på Fallout 1s regler och värld. Det gjordes ju ett par pappers-och-pen-varianter på den tiden det begav sig, men de var rätt dåliga (Tyckte jag då) då de bara tog dataspelsreglerna rakt av (inklusive faktiskt procenträkning på skadeavdrag för rustning och sånt) och hade ett par andra konstigheter. Så jag skrev ihop mitt eget.
Det här var mitt första "egna" rollspel. "Egna" i den bemärkelsen att jag tog allt från dataspelet, och dummade bara ner det lite för att det skulle vara lättspelat även utan användande av miniräknare, så istället för både ett procentuellt avdrag och ett fast avdrag på skadan från rustning så blev det bara ett fast avdrag exempelvis. Jag minns inte om jag behöll action points, eller om jag tog bort det. Det var ett väldigt enkelt BRP-igt hack, men vi spelade det ett gäng gånger och hade rätt kul.
Vet inte om reglerna skulle kännas särskilt intressanta idag, men jag lyssnade precis på Don Mcleans "American Pie", vilket var en låt jag upptäckte i samma veva som Fallout så de två är för mig för evigt sammanlänkade nu för tiden och nostalgin bara kom flödande tillbaka =) Tror säkert att Mutant 1-s regler skulle funka kanonbra, eller för all del fria ligans BRP-variant av Å0. Behöver bara hitta på nån cool region att ha som spelvärld.
Det är jag riktigt sugen på just nu.