Nekromanti Vad skulle få dig sluta med rollspel ?

Johan K

Gammal & dryg
Vad skulle få dig att sluta knallfall med rollspel ?
Finns det nått, trro du, som skulle få dig att sälja dina böcker & sluta med rollsepl bara sådär ?

För min del så känns det lite avlägset att sluta, men man vet ju aldrig.. =/

/ Johan K, som hoppas ha intresset på topp i lika många år till som man har lirat !

Hjalle

Swashbuckler
Tja, om jag flyttade någonstans till tjottahejti så skulle jag nog sluta med rollspel, men eftersom jag absolut skulle spela om tillfälle gavs skulle jag nog inte sälja så mycket. Om jag inte var i desperat behov av pengar, det vill säga. Kanske Mutant: UA och Västmark, men Eon skulle jag nog behålla i alla fall (kanske sälja några av modulerna).

Näeh, öht känns hela idén med att sluta med rollspel väldigt avlägsen. Rollspel är det roligaste jag vet, liksom.

-Hjalle, rollspelare.

Hartland

Warrior
Världensundergång?[nt]

jag var först :gremwink:

/hartland - har tyvärr inte gjort nått matnyttigt idag

hraufnir

Swordsman
Inte ens då, inte ens då. Jag skulle börja spela över internet eller ha helgträffar för mina polare att spela på! =)

Krille

Super Moderator
Villa, volvo, vovve [ANT]

Samt tillhörande quinna och 1,8 barn. I det läget skulle jag sannolikt inte ha tid med rollspel.

Pom

Swashbuckler
Sluta helt med allt rollspelsrelaterat, inkl forumhängande, regelpysslande och liknande, det skulle jag möjligen göra om:

1: Jag tröttnade. Människor förändras och en del saker jag tyckte väldigt mycket om för tio-tjugo år sedan blir jag bara trött av nu.

2: Någon jag verkligen älskar bad mig sluta.

3: Rollspel verkligen visade sig vara genuint sataniskt influerade och en bergsäker biljett till Helvetet.

4: Man definierade om begreppet så att de aspekter jag tycker om inte kom med. Då finge jag väl uppfinna en ny term för att kunna fortsätta. :gremtongue:

Allvarligt talat, av dessa är nr 1 det sannolikaste och även det känns rätt avlägset. Nr 2-4 känns av olika skäl så osannolika att mina futtiga 20p statistik gör att jag tryggt ignorerar dem.

Hjalle

Swashbuckler
Okej, med avlägset menar jag typ ett litet övergivet gruvsamhälle i Sibirien. Utan dator. Eller för den delen grannar på de närmsta hundra milen (förutom vargarna, såklart).

Storuggla

Champion
Re: Villa, volvo, vovve [ANT]

Men om du finner dig med fruga, 1.8 knoddar, jycke, volvo och torp och sedan så dyker en rödhårig fresterska med ovan röven och ett ex av Usagi Yojimbo under barmen, vad gör du då? :gremshocked:

Storuggla, seductive kung fu

solvebring

Superhero
Att jag helt enkelt tröttnade. Då inte rollspel är kul längre, eller under dödshot. Men saken är den att om jag slutade skulle jag inte göra mig av med grejerna, aldrig - hur trött jag än var på rollspel, men kan alltid få återfall... Och om jag slutar spela kommer jag alltid vara intresserad av att arbeta och pyssla med det... Jag kommer nog alltid hålla på med rollspel på ett eller annat sätt...

hmm

1. ifall jag inte skulle hitta några att spela med på flera år.
2. ifall en häxjakt skulle utfärdas mot rollspelare så att alla rollspelare bränns på bål :gremtongue:
3. Ifall min flickvän skulle beodra det... skulle även rulla runt och ge vacker tass om han bad om det. Allvarligt alltså :gremgrin: (NOT! :gremwink:)

Organ

Out of time, out of mind
Vad skulle få dig att sluta knallfall med rollspel ?
Tja, om jag inte hade någon att spela med skulle det nog bli ganska svårt att fortsätta. Fast jag skulle nog aldrig lägga av helt. Även om det bara var jag som brydde mig om den då stendöda hobbyn i hela världen skulle jag fortsätta att snickra på mina hembyggda rollspelsvärldar, av den enkla anledningen att det roar mig.

Finns det nått, trro du, som skulle få dig att sälja dina böcker & sluta med rollsepl bara sådär ?
Att jag skulle göra mig av med min spelsamling håller jag för mycket otroligt. Jag skulle nog behålla den av nostalgiska skäl. Möjligtvis om jag led av EXTREM penganöd eller om det blev olagligt att äga rollspel :gremwink:

/Anders

Krille

Super Moderator
Inled mig icke i frestelse

"Men om du finner dig med fruga, 1.8 knoddar, jycke, volvo och torp och sedan så dyker en rödhårig fresterska med ovan röven och ett ex av Usagi Yojimbo under barmen, vad gör du då?"

...jag kan gå själv!

Och skulle hon dessutom ha svans så är risken stor att äktenskapet vore kört.

Storuggla

Champion
Vad fanken menade jag där?

Hmm, nu ser jag att ordet "svans" fallit bort från mitt förra inlägg. Mystiskt nog. Det var ju halva grejjen liksom. Vad fan har jag snortat?

Storuggla, stora ordglömmardagen

Twooshort

Veteran
Re: Vad fanken menade jag där?

Limmet i Västmark-bindningen kanske?

Håller för övrigt med Krille att att om nyss nämnda kvinnliga varelse dök upp så skulle äktenskapet vara kört till och med om jag hade två hela knoddar!

Äh vem försöker jag lura? Det skulle kunna vara en blond kille utan Yoshagi Yojimbo under armen, hade han bara svans skulle jag nog få upp hoppet för rollspel igen. Men då skulle jag försöka bärga mitt äktenskap också.

Lindenius

Swashbuckler
Trams

Funkar alldeles utmärkt med 3,0 barn 1,0 hustru, bostadsrätt och Peugeot combi.

Nä, du skulle förstås inte ha din nuvarande kapacitet. Å andra sidan kan du hitta på sagor till dina barn, å det är ganska mysigt.

//erik. det var en gång en giraff som var ute och gick i skogen

ripperdoc

Myrmidon
Redan slutat... temporärt

Eftersom jag numer är en av 6.7 miljoner Hong Kong-bor, varav extremt få spelar rollspel, har jag slutat spela. Men jag har svårt att tänka mig att sluta permanent - antingen är det bara att återuppta hobbyn när man återvänt till bättre jaktmarker, eller så får man försöka lära folk spela rollspel på plats - jag är redan med i universitetets spelförening :gremsmile:

/RipperDoc - calling from Hong Kong

magoo

Hero

Det har man visst det!

Själv spelar jag nästan mer nu än tidigare när jag pluggade. Fast det gäller att prioritera stenhårt, skriva äventyr själv och spelleda känner jag att jag får göra senare. Men hobbies finns det alltid tid för.

/Magoo, man och 2 barn

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Jodå, man hinner ibland. Jag har tre barn och ingen hund, men en förstående fru. :gremsmile:

Marcus J

Hero
Tidsbrist.

Antingen pga studier/arbete elller flickvän.

Men det skulle nog vara tillfälligt och jag hade nog fortsatt hänga här på forumet.

/Marcus tycker att Hjalle sa det bra.