Ta och kamma dig, din kuf [obs: skämt]
De är den sämsta generationen i alla tidsåldrar. Alla trettioplussare är förstås inte värdelösa, men väldigt många är som... som... Henrik Schyffert, och det är sådana som förgiftar världen.) börjar gå in i rollspelsaffärer och köper spel enbart på att titta på hur snygga figurerna är.
Du menar väl inte att det är trettioplussarna som ligger bakom det där?
Ärligt talat, hur många trettioplussare spelar dataspel idag 2005, jämfört med att ha villa, volvo och vovve (som Krille pratade om)?
Nejdu, min gode Rising, det är ni förbenade 20plussare PLUS alla "fjortisar" som ligger bakom Lara Crofts tuttar, likriktningen hos spelmakarna, att det spelas pokemon på skolgårdarna, att snorungar åker skateboard i tunnelbanan, spräjar väggarna fulla med klotter, startar fåniga rekläjm-demos mm mm
De "genuint insatta" som du pratar om borde dessutom vid det här lagt ha nått trettio+. Jag menar vi som spelade vic-20 hade vett att uppskatta
riktiga spel. Playstation var bara början på förfallet...
Men det är du för "tjugonånting och jävligt självupptagen, faktiskt, tack så j-a mycket, men jag tror åtminstone på något!" för att kunna se...
---
Åsså tillbaka till ämnet;
jag skulle nog sluta spela om min närmaste omgivning blev typiskt såna kufar som tex Rising är. Om de suckade och himlade med ögonen när jag sa "Dungeons and dragons", "Flame arrow", "Pen and paper" och "BRP".
När rollspelarna har förvandlats från att vara oskyldiga trevliga nördar som spelar små varianter på live-dataspel till kolossala skådespelerier i världar där precis allt kan hända och följdaktligen också händer. Där paladiner och fireballs är blaha blaha medan en orange glassmaskin som skjuter strösselfyrverkerier upp i himlavalvet i polkagrisaktiga ränder så att Zurgglutzen som står brevid den kakafoniska droggofhonen samtidigt kan avsluta sin partyy-ceremoni i en enda harmonisk bluergh!
Då slutar jag spela rollspel.
/Basenanji, som gillar Rising men också är en känslig, lättstött trettifyraåring med gryyym åldersnoja... Haha...