Yeah! Rolig tråd, Vitulv. Du är verkligen kungen på DoD-forumet! (Tänkte inte precis bara på det här, utan att det i allmänhet mycket är du som håller liv i det här stället. Keep it up!)
Produkter jag vill se: (Och oftast också åtminstone delvis göra. Jag är för klåfingrig och sprudlande för att bara låta någon annan göra något.) Ingen inbördes ordning.
Förtrollningar, trolldom och kuriosa (titeln behöver slipas)
Det här är verkligen MIN modul, även om jag gärna tar lite input och så till reglerna av Dimfrost, Dnalor och Rising, som brukar gå på min linje.
Min vision: En koskinnsinbunden lunta, tryckt på gultonat 125-gramspapper i tvåfärg.
Den är upplagd på samma sätt som Jorges Bestiarium; skriven av en figur inne i spelvärlden. Här är det en trollpacka som är författaren, och hon är en färgrik dam. Häxans bok handlar om samma sak som den heter, förtrollningar, trolldom och kuriosa. I den finns en bunt med magisystem; ett för att göra brygder, både magiska och icke-magiska. Ett för små enkla trolleriknep (som är baserat på typiska häx-ramsor), sådant som en häxa kan göra lite fort och enkelt. Trolla fram guldstoft, enklare förtrollningar och vända ut-och-in på kattungar. Ett litet system för tunga besvärjelser och förtrollningar - tunga formler som kräver förberedelse och starka krafter.
Därtill är det en massa kuriosaprat om vad hon själv har upplevt genom sina dagar; vilka besvärjelser och förtrollningar hon har gjort och varit med om, vilka platser hon har besökt, vad som har hänt henne, vilka utsökta måltider hon har ätit och så vidare - alltihop kryddat med häxans egna syn på allting.
Helt enkelt en modul, full av äventyrsuppslag samt nya magiregler som ersätter de vanliga tråkiga sådana.
Stigarnas Bok (Vitulv, Dimfrost, jag och Magnus Seter (fler aspirerande?). Illustrerad av McDougall, Peter Bergting, Niklas Brandt och Justin Sweet. Omslag av Paul Bonner. Tryckt i tvåfärg och formgiven av mig själv.)
Ööh. Äh, jag måste gå, men det var väl vad jag kom på spontant. När ska vi sätta igång med Stigarnas Bok?
Zap