Vad som var och vad som kommer

Mogger

Hipsteranka
Jag tror att du har rätt, men det vore ju roligt med en "punkigare" DIY trend. Där fokus mer är bara på bra text och inte så mycket layout och det visuella. Jämfört med andra texter så har ju rollspel väldigt mycket fokus på just det som inte är text.
Indiespelen var ju uttryckligen detta, men det slog inte riktigt. Jag har svårt att se att det skulle återkomma.

Oscar Silferstjerna

Mörk materia
Väljer att läsa/spela spel oavsett hur de ser ut.
Jo, jag kan också tänka mig att betala för en textfil utan bilder, men jag tror inte att det finns någon större marknad för den sortens produkter. Många vill ha påkostade illustrationer. Det visuella är nästan lika viktigt som i serietidningar.

Quadrante

Grisbonde
Jo, jag kan också tänka mig att betala för en textfil utan bilder, men jag tror inte att det finns någon större marknad för den sortens produkter. Många vill ha påkostade illustrationer. Det visuella är nästan lika viktigt som i serietidningar.
Kan hålla med om att det visuella i en rollspelprodukt är text även det, informationsbärare. Men vill vi se en förändring så är den ende vi kan ändra på en själv. Jag behöver inte ändra mig om jag inte vill, men då kan jag inte förvänta mig att andra ger mer av något.

Necronauten

Veteran
Astro Inferno tycker jag borde få mer uppmärksamhet...
Det tycker jag också ;)

Responsen runt om i Europa har varit bra och det arbetas på översättningar till en rad olika språk. Extremt mycket förfrågningar från andra sidan Atlanten så det går åt mycket arbete att lösa en distributör dit. Det skrivs också på en kampanjbok som förhoppningsvis kommer under 2025. Finns planer för att göra en "rules light" variant av spelet. Till sist så har vi planerat att försöka hinna med ett par konvent här i Sverige.