Nekromanti Vad spelar du just nu?

Botulf

Hero
Drakar och Demoner Trudvang : Snösaga
(SL:ar)

Drakar och Demoner 6: Rimhavets Hemligheter(Vattnaskymmel del 1). Har stått still länge nu dock
(Spelare)

Dungeons&Dragons BECM (Mentzer) med Trakorien/Altor som setting. Spelar igenom de scenarion som finns med i Trakorien modulen. Funderar på om det ska leda vidare till Svavelvinter.

Sporadiskt SL:at en oneshot(som har dragit på tiden) till Call of Cthulhu (var ett tag sedan nu)

Har även pausat Pirit:Den Innersta Krestsen till M:UA på avbytarbänken tills iaf Snösaga är färdigspelat.

Spelar i snitt just nu 2ggr/vecka

Necross

Swashbuckler
Spelledde tills nyligen en lång D&D 4E-kampanj som avslutades med "Red Hand of Doom", konverterat till 4E alltså. Det var trevligt, men känner mig rätt mätt på det spelet nu. Det är bättre än 3.5 för sitt syfte, men det är många grejer jag inte står ut med.

Testade nyss Burning Empires, och ska fortsätta testa det. Väldigt annorlunda upplevelse. Jag har inte "evolverat" så mycket som spelare på ett tag, det behövdes.

Spelar i en WFRP 2nd Ed-kampanj som hållit igång i några år, men verkar ligga i dödsryckningar nu.

Ska dra igång speltest av mitt eget system (ganska old school fantasy) strax, bara ett par grejer att finputsa på först. Som vanligt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Necross said:
Visserligen bara stadsbitar, men ändå.
Nä, alltså, jeg menade bokstavligen. Det är Dungeon-tilesen jag saknar. City tilesen har jag. Och wilderness har inte kommit ännu, vad jag kan se =)

Nu har jag dock beställt Dungontiles och monsters vault från adlibris.

Snow

Swashbuckler
Spelar Dark Heresey, egenlagad kort kampanj, dock bara ett spelmöte kvar. Kraftigt onda dockan tema. Sedan väntar WFRP 2E. Jag planerar ett kort inhop med annat spel. Antagligen OFR.

Johan K

Gammal & dryg
Just nu så spelar vi SW, Mutant & Dark Heresy.
Spelar ungefär 1 ggr/vecka.

Siffner_UBBT

Veteran
Brukar spela 2 dagar varannan vecka.
Då vi ofta är rätt upptagna om dagarna och har lite svårt att ta oss till varandra.

Spelar just nu Drakar och Demoner Trudvang Snösaga som är på paus. Götterdemmerung som ska avslutas den här helgen som kommer.
Sedan ska bi påbörja Mouse Guard, Savage Worlds, Galtevår(DoDT) och Dragon Age RPG framöver :gremlaugh:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag spelar Apocalypse World med Gurgeh, Snigel och walium en gång i veckan. Gurgeh är MC. Folk dör i drivor, alla är paranoida och vi har ganska lite sex. Ungefär som vanligt med andra ord. Kampanjen håller säkert på fyra-fem veckor till i alla fall. Sedan är det mycket oklart vad vi ska ta oss an. AW är i alla fall awesome.

Pilzefrau

hon/henne
Spelleder Apocalypse World efter att ha lagt ner ett trögstartad Nobilis. Två möten hittills, och det är riktigt skoj. Rymdrollspel med Arvid är på gång också, men det har inte börjat än.

Bosse_UBBT

Swordsman
Eftersom det är allt för sorgligt att tänka mig att mitt nu är helt tomt på rollspelande väljer jag att utvidga det till senaste halvåret.

Då ryms iaf ett tillfälle Pleroma (egensnickrad skräck) med min gamla spelgrupp och ett spelmöte Warhammer Fantasy i den halvsovande kampanjen Necross nämnde.

Förhoppningsvis blir det bättring framöver, men med tanke på att lill-tösen som ligger och sover på min mage just nu tar en stor del av min lediga tid så lär det inte bli mer än sporadiskt. Men något mer tillfälle hoppas jag kunna klämma in. En gång i månaden eller så.

CapnZapp

Myrmidon
wilper said:
Du där! Ja just du! Du som sitter ute i din stuga, vad spelar du nu?
Ingen stuga, snarare cykel till olika lägenheter.

Hârn (jag vet, lite förvånad själv faktiskt) en gång i veckan, samt en polares egenhändigt grundliga omkonstruktion av d20 lite mer sällan än så.

Med andra ord, två fantasykampanjer som knappast kunde vara mer olika.

Min egentligt enda invändning är att jag spelar i bägge. Jag är med andra ord inte spelledare för tillfället, vilket är lite som en hudåkomma som återkommer.

terje

xenomorf mystiker
Kom just hem efter ett pass med Dark Heresy: The Haarlock Legacy.

Spelar också i Vampire tR, D&D4, Tribe 8, Agone, Call of Cthulhu, Victoriana. Flera av dessa kampanjer spelas dock bara sporadiskt, annars skulle det vara omöjligt att hinna med annat än att springa mellan spelmöten.

Spelleder Trail of Cthulhu: Armitage Files. Spellede några one-shots med Sägen för två veckor sen.

För ungefär en månad sen provade jag att spela Society of Dreamers och Thousand and One Nights.

Ram

Skev
Spelar sporadiskt vår evighetskampanj i D&D-82. Därutöver så har vi ett rejält spelavbrott på all vår speltestning av indiespel då vi helt enkelt tappat sugen då ingen av dem håller att spela något vettigt i om man vill spela mer än fem till tio spelmöten även om vi planerar att spela en kampanj i AW i någorlunda närtid.

Rickard

Urverk speldesign
Terje said:
Spelar också i /.../ Agone
Vad för typ av scenarion spelade ni?

/Han som såg Terje i onsdags, men Debracy sade inte att vem det var förrän de gått från ... Klossen(?)

terje

xenomorf mystiker
Han said:
Terje said:
Spelar också i /.../ Agone
Vad för typ av scenarion spelade ni?
Jag tror vi huvudsakligen spelat publicerade äventyr (King of spring tror jag att ett heter), men förmodligen har vår sl modifierat dem en hel del för att passa gruppen. Vi är inbegripna i en maktkamp om ett baroni och en magikerakademi i Urgamand, men har också varit och äventyrat en hel del Kesh. Naturligtvis lurar den maskerades tjänare i varje skugga. Just nu har vi fullt upp med att återuppbygga våra allianser med folk och frälse i baroniet sedan vi kommit hem från resan i Kesh.

Han said:
/Han som såg Terje i onsdags, men Debracy sade inte att vem det var förrän de gått från ... Klossen(?)
Ok, hänger du där? Kanske kan vi spela nåt nån gång. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Vad spelar du just nu? [OT]

Terje said:
Han said:
Jag är på besök i Umeå. Bor hos Debracy. Nästa vecka är jag i Luleå. :gremsmile:

/Han som åker och besöker folk nu när han ändå är hemlös

terje

xenomorf mystiker
Re: Vad spelar du just nu? [OT]

Han said:
Terje said:
Han said:
Jag är på besök i Umeå. Bor hos Debracy. Nästa vecka är jag i Luleå. :gremsmile:

/Han som åker och besöker folk nu när han ändå är hemlös
Aha, en norrländsk rollspelsturne, vad kul! :gremsmile:

Ursäkta allt OT i tråden.

Sjunde inseglet

Swordsman
På spelledarfronten ser det ut så här:

Igång:

Mutant med Version Nolls regler - i Muskö med Deadwood-känsla.

Dragon Age RPG - Mörk fantasy med action och moraliskt komplicerad problemlösning.

Rogue Trader - En intrigfokuserad sjärnfararkampanj med moddade Version Noll-regler som håller på att evolveras till något nytt och annorlunda.

På gång:

Drakar och Demoner Trudvang - Skriver på nästa äventyret i Trudvang-kampanjen. Rollpersonerna är förrymda trälar på väg hem genom Osthem till byn de föddes i. Jag har moddat stridssystemet under en två månaders paus så att det blir snabbare och coolare(resultatet går att hitta här!).

Kult - Konspiratorisk Kultkampanj med Noirs regler. Rollpersonerna har vid det här laget så invecklade förhållanden till varandra att det har blivit knepigt att introducera dem med varandra i äventyr. Vem vill umgås med en dödsmagiker som av misstag frammanar nefariter? Jag håller i vilket fall som helst på att fundera ut nästa äventyr. Temat blir rollpersonerna vs Illusionen.

På spelarfronten:

Spelar jag Cold City. Edgar Alan Sharpe är en brittisk agent som infiltrerade Gestapo under 2:a världskriget. Nu vet man inte vad hans lojalitet egentligen ligger...