.113
Swashbuckler
Min senaste karaktär var en Bard! Hah. Det funkade bra, jag lurade in gruppen i hjältedåd hela tiden. Typ "Vi flyr ut baksidan ur byn för att undvika strid med rövarna som tänker bränna byn..." sen "Vi borde ju åtminstone gå fram och kolla, menar är det bara 3-4 st så kan vi lika gärna ta dem." sen "Äh, ok, 10+ nånting men de ser rätt veka ut, vi borde klara dem om vi gör ett ambush nu innan de ser oss. Ni är ju bra krigare". Sen vann vi å blev hjältar. Jag kastade tashas hideous laughter på bossen också så vi kunde koncentrera oss på de andra några rundor.
Annars är det väl så att jag brukar ofta köra rogues och wizards, allt från en necromantiker som gick omkring med sin zombie fru (det var hans riktiga fru som han.. hjälpt på traven efter en olycka.. han var inte riktigt hel i huvudet längre), till en gammal senil item creator wizard med enchantment som fokus, mkt sleep och sånt i strid. Hur bra som helst. Och kul.
Jag gillar att få lite sämre än vanliga kombinationer att fungera (t.ex. magiker är ju eldboll rätt självklart som en riktigt bra spell att använda, så den skippar jag gärna).
Annars är det väl så att jag brukar ofta köra rogues och wizards, allt från en necromantiker som gick omkring med sin zombie fru (det var hans riktiga fru som han.. hjälpt på traven efter en olycka.. han var inte riktigt hel i huvudet längre), till en gammal senil item creator wizard med enchantment som fokus, mkt sleep och sånt i strid. Hur bra som helst. Och kul.
Jag gillar att få lite sämre än vanliga kombinationer att fungera (t.ex. magiker är ju eldboll rätt självklart som en riktigt bra spell att använda, så den skippar jag gärna).