Jag har också negativa sidor hos mig själv som jag upplever som jobbiga både för mig och dom jag spelar med och som jag försöker jobba med och hålla tyglade (put the beast in its cage)
Jag har just när det kommer till det där med dedikation iaf tidigare haft svårt att acceptera att andra har saker som dom sätter över rollspel även om jag förstår att så är fallet.
Jag förstår att folk har partners,barn,föräldraansvar,jobb osv som många gånger går före. Mitt problem har varit/är att acceptera att folk gör dom prioriteringarna.
Jag inser själv hur illa det låter och att jag framstår som nån jävla skeletor-Hitler rollspelsdiktator men för mig kändes/känns det helt irrelevant om lille kalle skall ha fotbollsmatch eller lilla Erik har dansuppvisning eller lisa har karateträning eller om frugan,maken,pojkvännen,flickvännen vill ha datenight,det har upplevts och kanske fortfarande för mig till en viss grad upplevs som sekundärt trams som måste åtsidosättas för the mission att spela rollspel.
Jag inser dock att detta inte är ett sunt eller önskvärt beteende och försöker jobba bort det och tänka att jaha så Anders ställde in idag för att frugan skulle på AW så han fick ta barnen eller Sara kan inte komma på söndag för hennes son är sjuk jaja det är inte hela världens undergång om spelmötet blir inställt.
Jag kunde och kan i vissa fall fortfarande bli heligt förbannad när en spelare ställer in att komma på ett spelmöte
Du kan inte låta någon annan ta över ansvaret att organisera spelmöten? Du har ju varit öppen med ganska personliga saker i den här tråden så då borde du väl även, hoppas jag, kunna vara det med din spelgrupp. Säg "Jag vill jättegärna spela och jag kan kan vara SL. Men som det är just nu så pallar jag fan inte att också vara den som ser till att det blir av. Kan inte någon annan ta på sig att kolla när alla kan och bestämma datum?"
(Jag har sett demensproblematik på nära håll och vet hur jäkla jobbigt det kan vara. Jag vet hur det har en förmåga att fullkomligt suga all energi och varje uns av ork ur närstående. Du har all min sympati. Men jag vet också att att en riktigt bra rollspelssession har förmågan att ge tillbaka förlorad energi, att ladda upp batterierna. Så ge inte upp att försöka få till det. En riktigt bra kampanj kanske är precis vad du behöver just nu.)
Även jag har sett demensproblematik på nära håll.
Min morfar blev dom sista åren han var i livet dement och även om det ibland bjöd på lustiga skratt som när han trodde att han var i 18-19 års åldern igen och jag var hans gamla dryckesbroder och började prata om den där gången vi gav dom där jävla drängarna uppe i norr på truten för att dom blev så sinta över att vi dansade med deras jäntor och startade slagsmål eller när han ringde och trodde vi hade stulit hans bil för art hindra honom att ge sig ut på kärleksstråt ,men hallå morfar du har ju inte kört bil på 10 år och du äger ju inte ens en bil.
Men i slutändan såg jag hur det tärde på min mor.