Sjunde inseglet
Swordsman
Jag vill veta hur ni kommer ihåg Kults spelvärld så jag tänkte ställa en massa frågor och låta alla som är intresserad svara på dem.
Har du hört talas om rollspelet Kult?
Kanske till och med spelat det under dess glanstid på 90-talet?
Vad minns du om dess spelvärld?
Vad är det som är speciellt med Kult jämfört med andra skräckrollspel?
Är det något som du tyckte var väldigt dåligt med spelvärlden?
Något som du verkligen gillade?
Jag är inte så intresserad av vad ni tycker om reglerna (eftersom jag inte använder mig av dem). Så vi kan väl bara lämna den frågan med att vissa tycker om dem, andra bryr sig inte och att andra tycker mindre om dem.
Jag minns att Kult var ganska hajpat när jag var yngre. Det sas att folk hade tagit livet av sig efter att de spelat Kult och att det stod skumma ritualer och grejer i spelet. Det var nog en stor anledning till att min spelgrupp så gärna vill ha och spela Kult.
Har du hört talas om rollspelet Kult?
Kanske till och med spelat det under dess glanstid på 90-talet?
Vad minns du om dess spelvärld?
Vad är det som är speciellt med Kult jämfört med andra skräckrollspel?
Är det något som du tyckte var väldigt dåligt med spelvärlden?
Något som du verkligen gillade?
Jag är inte så intresserad av vad ni tycker om reglerna (eftersom jag inte använder mig av dem). Så vi kan väl bara lämna den frågan med att vissa tycker om dem, andra bryr sig inte och att andra tycker mindre om dem.
Jag minns att Kult var ganska hajpat när jag var yngre. Det sas att folk hade tagit livet av sig efter att de spelat Kult och att det stod skumma ritualer och grejer i spelet. Det var nog en stor anledning till att min spelgrupp så gärna vill ha och spela Kult.