Mörkrets hjärta är jätteintressant. Äventyret är tokrälsat. A till B till C, geografiskt och tidsmässigt bundet. Det finns i princip inga intressanta val,
Det är också ett extremt roligt äventyr att spela. En trave dungeons som var sjukt spännande att utforska, en bra och naturlig riktning genom spelet, ”episk” story. Jag har spelat det fyra gånger, en som spelare och tre som spelledare och alla som jag spelat det med har tyckt det var väldigt bra. Det fanns ingen känsla av instängning alls. Scenariot är tydligt, har en naturlig riktning och upplevelsen är aldrig forcerad eller krystad. Det BORDE kännas rälsat för det är A till B till C men det upplevs inte så. Jag fick samma upplevelse av Bris brygga t.ex. Det är rälsat men kuggar i bra.
Så för mig är det scenariomässigt rälsat men upplevelsemässigt inte negativt rälsat.
Det är också ett extremt roligt äventyr att spela. En trave dungeons som var sjukt spännande att utforska, en bra och naturlig riktning genom spelet, ”episk” story. Jag har spelat det fyra gånger, en som spelare och tre som spelledare och alla som jag spelat det med har tyckt det var väldigt bra. Det fanns ingen känsla av instängning alls. Scenariot är tydligt, har en naturlig riktning och upplevelsen är aldrig forcerad eller krystad. Det BORDE kännas rälsat för det är A till B till C men det upplevs inte så. Jag fick samma upplevelse av Bris brygga t.ex. Det är rälsat men kuggar i bra.
Så för mig är det scenariomässigt rälsat men upplevelsemässigt inte negativt rälsat.