Aha det är Rise of the Runelords. OK men det finns solida "fakta" i dom. Dvs blorbiga inslag.
Bolongo;n327671 said:
Sedan antas det bara att spelarna kommer att vilja spåra anfallet tillbaks till sitt ursprung. Men att inte göra det skulle ju vara extrem premise rejection.
Här sätter du huvet på spiken.
Gud, jag tror det här är varför 90s spelen aldrig funkade för mig att spelleda och varför jag behöver regler och blorb. För att dom bara "Nej. Det händer inte. Du har fel, Sandra." Och varför blorben för mig var en sån OAS i fucking ÖKNEN.
För då blev deras premise rejection nånting awesome. Första spelmötet. Lost Mine. "Nej, vi går inte in i vättegrottan. Vi vill inte det. Vi drar till stan istället." OK,
bra! Det är helt lugnt för stan är nämligen också helt preppad! Ja vart ni än går så finns det saker som kan hända! Drar ni käpprätt ut i skogen finns det också saker ni kan hitta och saker som kan hända! Vad som hade varit ett spott i nyllet på mig om jag hade haft en 90s-games äventyrsbok i handen blir istället något positivt, nåt som gör just vår spelupplevelse unik. Vår upplevelse med Lost Mine var fantastisk. Dom gick in i klyftkäfts-slottet som level ettor och blev slaktade av en ugglebjörn! Dom polade upp med nekromantikern och försökte driva hans vandöda mot resarna! Tills han gick ner [berättade samma story häromdan] och di vandöda vände sig mot partyt!
Hela min spelstil har utvecklats just pga jag
inte är eller kan vara nån booming-voice DM som typ Jonathan Tweet eller Vampire-Martin eller Mike Pondsmith som bara "OK, lyssna era primitiva skruvskallar, såhär är det!" För allt jag säger, allt jag säger jämt och ständigt blir bara ifrågasatt och urholkat och trotsat och nermalet och spottat på. Med alla spelgrupper jag haft. Och blorben bara: du, det är inga problem. I've got you fam. Ni går alltså inte in i vättegrottan. Vad gör ni istället?