Min magiska lista
Jag har faktiskt redan en färdig lista av magiska förmågor från rollspel som jag skulle vilja ha:
Silence!
Alltså, besvärjelsen som gör alla personer inom ett särskilt område temporärt stumma och oförmögna att skapa ljud. Avsedd att använda för att magiker inte ska kunna trolla, men jag skulle garanterat använda den när mellanstadieklassen hoppar på bussen och jag är bakis, eller när folk irriterar mig i allmänhet.
Jedikrafter
Jag menar, Jedis har ett helt set med praktiskt användbara magiksa förmågor. Visst kan du väl tänka dig när du är lite Dagen-efter och ligger i soffan och glor på Samurai Jack på Cartoon Network, eller något lago hjärndött på Discovery Channel(världen bästa bakfylleteve)?
Men, lyckan grusas! Programmet avslutas och byts ut emot reklam för dammsugare/knark/knarkdammsugare och, som om inte det var nog, fjärrkontrollen ligger på andra sidan rummet... jättelångt borta alltså! Kan ni haja om jag skulle totalmissbruka jedikraften i den här situationen?
Vidare skulle jag nog gå runt och vifta med fingrarna väldigt mycket och säga saker i stil med "jag har redan betalat dig med en tusenlapp, och du ska just ge mig växeln tillbaka", "du är på gott humör idag" och "vi har beslutat att stryka din skolfrånvaro och skicka dig på semester till Bali"...
Öhm... den här får ingen titel
Okej, den är är lite konstig, men har fastnat... Jag ska förklara... Ni vet hur man spenderar jättemycket tid med att gå på toaletten, trots att detta i många fall är allting annat än en trevlig upplevelse? Tja, jag tänkte, lixom... "Produkten" kommer ändå komma till reningsverket, så... kan man inte rigga en liten, magisk envägsportal direkt dit från... öh... finns det ett fint ord för "anus"? Elternativ kan portalen gå till en person som du verkligen, verkligen ogillar. Erkänn, du har alltid velat bajsa i chefens bil, men har aldrig vågat, med rädsla för att bli tagen, eller hur? Här har du lösningen!
Jag vet inte hur jag kom på den här idén. Förlåt...
Och sedan de som jag gärna skulle vilja ha, men som inte är så praktiskta i ett modernt samhälle, då de drar uppmärksamheten till dig.
Teleportering
Eftersom jag lever mitt i ingenstans där bussarna går en gång i timmen, typ, och dessutom har jag inte råd att åka någonstans. Teleportering vore sååå sweet. Dessutom, du skulle slippa betala ett enda klubbinträde Evar igen! Again with the monay.
Mind-body-control
Alltså, förmågan att kontrollera din kropp till 100%, och bestämma form och sammansättning på den. Jagmmenar, kom igen, då skulle man aldrig behöva gå till gymmet igen, anta någon annans identitet och leka rövare. Hurra, hurra!
Slow time
Eftersom jag alltid är fem timmar försent ute med allt. Det finns folk som får saker gjorda, och vi andra bara klagar över att dagen är för kort. Så, istället för att gå och bli produktiv och duktig, och få stressbonus på köpet, varför inte bara förlänga dagen?
Pryttlar jag skulle vilja ha, dock? Det har jag inte tänkt på...
Amulet of Silence!, Belt of Jedi powers och... öh... Belt of unsightly portal to the Reningsverk?
Jag återkommer kankse med en bättre lista, när jag tänkt över det lite.