Nekromanti Vad vill du ha !?!?

Johan K

Gammal & dryg
Okey..
O du skulle få plocka tre pryttlar ur vilken rollspelsgenre du vill. Vad skulle det bli ??
Jag skulle plocka:

* Bag of holding.

Tänk va´praktiskt att ha en sådan grej som man bara kunde köra med korvstoppningsmodellen.

* "Flygande skor", eller ja.. Vad det nu brukar heta i de olika spelen..

Skulle ju vara synnerligen smidigt, för min del iaf.. För jag tycker att det är ASTRIST att gå !! :gremtongue:

* Oresonligt stor penningpung... (Vet heller inte vad den kalals i de olika spelen)

Åxå, en sådandär grej som är ruggit bra att ha ju.. Livet skulle bvara mycket smidgare med en sådan.. :gremgrin:

/ Johan K, som återgår & är social med delar av familjen...

L337

Warrior
Jag skulle ta jetpack, slashers från n2 och hmm... ett par megamuskelarmar från nya mutant.

Krille

Super Moderator
En Imperial Star Destroyer: de är faktiskt koolaste skeppen i stan. Medges, en X-vinge eller Millennium Falcon ligger inte långt efter. Dessvärre blir det nog inte en Aurora Starfury, eftersom de inte kan gå ner i atmosfär, och Thunderbolt Starfury... är lite för begränsad och inte alls lika cool. Trek-skeppen är bara totalt ute, eftersom bara fjantar i pyjamas åker transporter. Men det får nog bli en ISD, då de faktiskt är stora, snabba, hårda och... och... elaka.

Svärdet Alldräper: Trygg-Torkels svärd. Man får mycket XP när man hittar det. Och ägaren av svärdet Alldräper får dessutom mycket sex. Och öl. Och skatter. Och slagsmål. Inse, bland vapen så rular Alldräper. Inte ens 1d6 medlemmar av ordningsvakten kan hindra en om man har Alldräper, och till och med Sauron ligger pyrt till.

Tuva: Rävsvans rockar.

Foggmock

Myrmidon
Wand of order/recall: Eftersom jag aldrig hittar något på mitt rum.

Tidsmaskinen från Chrononauts: Okej, inget rollspel, men det gills iallafall.

En skarprättarpistol: Face it, pickor i gjutjärn är fetinne.

Phelan

Hero
Poängbaserad karaktärsgenerering!! Så att man själv får välja vilka för- och nackdelar man vill ha...

Mvh / Phelan

Eksem

Champion
"Oresonligt stor penningpung"

Jag kan nog nöja míg med en oresonligt stor pung, oavsett innehåll.

_-olle-_

Veteran
Demonvombering (från DoD 4). Oumbärlig!

Extra huvud (även denna fantastiska förmåga från DoD). Hur har jag klarat mig alla dessa år med bara ett ?!

Constriction advantage (GURPS). Muha ha ha komm då!

eh... zzz

Mask_UBBT

Hero
"Jag kan nog nöja míg med en oresonligt stor pung, oavsett innehåll. "

Jag tror inte folk med sjukdommen Elephant Balls håller med dig, det är nog inte så roligt, egentligen.

Och jag skämtar inte ens! Det finns en sådan sjukdom, har jag fått reda på! Det är väl en sjukdom i samma klass som den som Sälmannen hade, antar jag. Elephant balls gör att din pung växer sig till att bli den största delen av dig efter ett tag. Lycka till att hitta ett par byxor då... eller någon att klä upp dig för.

/Freakshow Mask - rakar sig

Mask_UBBT

Hero
Min magiska lista

Jag har faktiskt redan en färdig lista av magiska förmågor från rollspel som jag skulle vilja ha:

Silence!
Alltså, besvärjelsen som gör alla personer inom ett särskilt område temporärt stumma och oförmögna att skapa ljud. Avsedd att använda för att magiker inte ska kunna trolla, men jag skulle garanterat använda den när mellanstadieklassen hoppar på bussen och jag är bakis, eller när folk irriterar mig i allmänhet.

Jedikrafter
Jag menar, Jedis har ett helt set med praktiskt användbara magiksa förmågor. Visst kan du väl tänka dig när du är lite Dagen-efter och ligger i soffan och glor på Samurai Jack på Cartoon Network, eller något lago hjärndött på Discovery Channel(världen bästa bakfylleteve)? Men, lyckan grusas! Programmet avslutas och byts ut emot reklam för dammsugare/knark/knarkdammsugare och, som om inte det var nog, fjärrkontrollen ligger på andra sidan rummet... jättelångt borta alltså! Kan ni haja om jag skulle totalmissbruka jedikraften i den här situationen? :gremgrin:
Vidare skulle jag nog gå runt och vifta med fingrarna väldigt mycket och säga saker i stil med "jag har redan betalat dig med en tusenlapp, och du ska just ge mig växeln tillbaka", "du är på gott humör idag" och "vi har beslutat att stryka din skolfrånvaro och skicka dig på semester till Bali"...

Öhm... den här får ingen titel
Okej, den är är lite konstig, men har fastnat... Jag ska förklara... Ni vet hur man spenderar jättemycket tid med att gå på toaletten, trots att detta i många fall är allting annat än en trevlig upplevelse? Tja, jag tänkte, lixom... "Produkten" kommer ändå komma till reningsverket, så... kan man inte rigga en liten, magisk envägsportal direkt dit från... öh... finns det ett fint ord för "anus"? Elternativ kan portalen gå till en person som du verkligen, verkligen ogillar. Erkänn, du har alltid velat bajsa i chefens bil, men har aldrig vågat, med rädsla för att bli tagen, eller hur? Här har du lösningen!
Jag vet inte hur jag kom på den här idén. Förlåt... :gremtongue:

Och sedan de som jag gärna skulle vilja ha, men som inte är så praktiskta i ett modernt samhälle, då de drar uppmärksamheten till dig.

Teleportering
Eftersom jag lever mitt i ingenstans där bussarna går en gång i timmen, typ, och dessutom har jag inte råd att åka någonstans. Teleportering vore sååå sweet. Dessutom, du skulle slippa betala ett enda klubbinträde Evar igen! Again with the monay.

Mind-body-control
Alltså, förmågan att kontrollera din kropp till 100%, och bestämma form och sammansättning på den. Jagmmenar, kom igen, då skulle man aldrig behöva gå till gymmet igen, anta någon annans identitet och leka rövare. Hurra, hurra!

Slow time
Eftersom jag alltid är fem timmar försent ute med allt. Det finns folk som får saker gjorda, och vi andra bara klagar över att dagen är för kort. Så, istället för att gå och bli produktiv och duktig, och få stressbonus på köpet, varför inte bara förlänga dagen?

Pryttlar jag skulle vilja ha, dock? Det har jag inte tänkt på...
Amulet of Silence!, Belt of Jedi powers och... öh... Belt of unsightly portal to the Reningsverk? :gremtongue: Jag återkommer kankse med en bättre lista, när jag tänkt över det lite.

Duddmannen

Hero
Duddmannen vill bara ha !

Intressant fråga, det där. Här måste man ju faktiskt tänka efter en aning, eftersom det finns så otroligt mycket rollspel. Kanske skulle man allra helst då vilja ha en sorts kombination av prylar från olika spel. Så här:

Universal Power Pool (HERO-System/Champions)
En fetingbunt med poäng i en enda power som man sedan kan morfa om till vad man nu skulle behöva för tillfället. Självklart fullmaxat med coola fördelar så att man inte behöver vänta en vecka på att morfen ska bli klar - nej INSTANT ska det vara!

Lisch med extra allt (EON)
Av alla odöda varelser i diverse rollspel måste jag nog säga att Eons Lischar är de absolut hårdaste! De kombinerar alla bra saker med att vara odöd med många bra saker som en levande människa har. Plus att de kan boosta sig själva med ännu mer prylar när det behövs. Dessutom kan de till skillnad från många andra sorters vandöda fortfarande se helt normala ut - inga hängande hudflikar eller intorkade ben.

Ring of sex-change (AD&D/D&D3E)
Jag menar hur coolt är inte det? Kunna byta... liksom när som helst... Hallå, varför går ni iväg sådär?! Erkänn att ni alla tänkt tanken... Men vänta då! Kom tillbaka... :gremlaugh:

Tyr

Hero
Ring of Regeneration
Praktisk liten pryl.

Amulet of Tongues
Tolk någon?

Wand of Heal(ing)
Vandrande "cure for cancer". Självklart med oändligt antal laddningar.

Skulle det varit fyra prylar så skulle jag ha tagit en ring of featherfall också, och kanske en ring of water breathing... Äh, det är ju hur mycket som helst man skulle vilja ha.

Staffan

Myrmidon
Tja, en Bag of Holding eller motsvarande hade ju inte varit fel. Men den "superpryl" från rollspelsvärlden som verkar klart coolast är "Carte Blanche" från Mage: the Ascension. Ett carte blanche är ett kort som alltid är precis rätt kort för tillfället - ID-kort, körkort, passerkort (med rätt behörighet), bankkort (som har tillräckligt mycket pengar), o s v.

Sedan finns ju alltid ring of unlimited wishes...

MovinGalt

Warrior
Jag vill ha:

En level 6 sanctum (Sanctum Sanctorum) ur Adventure!

An abandoned fortress on top of the invisible ice cap that floats on top of Earth's atmosphere, complete with a thunderstorm gun that can be focused on the lands beneath.
Jag menar, då vore man lycklig.

/MovinGalt - har redan börjat bygga en i 1:1 skala i garderoben.

Rapier of Unfairness från Munchkin! Solklart. Ett långt, spetsigt svärd för alver. Asbra.

Skugglandsblod från Eon III. Det verkar helt klart vara en schysst sak att ha.

Rustning från Amber Diceless. Ge den Shapeshift, Invoulnerable to All Conventional Weapons och lite annat trevligt, flygförmåg kanske, så får man en fin klädedräkt, och jag blir en riktig kobold....

DarkMystic

Swordsman
NekroGlenn slår till igen

Nekromanti! [/b] Allt om Nekromanti. Böcker, filament, artifakter och magiska föremål. Och allt måste va om nekromanti.

En stridsmecha med extra kanoner :gremelak:

[/b]En bok som beskriver exakt hur man bygger en funkande Fissiongenerator(för mänskilghetens bästa)[/b]

/DarkMystic som gillar vandöda, mechor och allt som förbättrar mänskilghetens framtid...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: NekroGlenn slår till igen

En bok som beskriver exakt hur man bygger en funkande Fissiongenerator(för mänskilghetens bästa)
Kör på fusion istället, det är både kraftfullare och renare än fission.

- Vulf

Magnus L

Hero
1. Superstjärnjägare från Starwars d6.

"vad säger du min sköna? ska vi dra oss tillbaka till min lustjakt?"

2. Siratsia från Barbia

Har fått för mig att hon är assnygg :gremtongue:

3. Deck of many things från DnD

Det äger helt enkelt..

GrottrolletNaug

Swashbuckler
1) Den där coola väskan från Mage som alltid har precis nog med pengar för småköp ($10 eller mindre).

2) Någon slags artefakt som gör att man kan skulptera om och allmänt förändra ens utseende och kroppskonstitution. Även lite mer extrema saker som, människa till katt och man till kvinna.

3) Dolken från Prins of Persia: Sands of Time som gör att man kan dra tillbaka tiden ungefär 30 sekunder lite då och då.

/Naug

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Duddmannen vill bara ha !

"Ring of sex-change (AD&D/D&D3E)"

Yeah baby! Lunarerna i Exalted har en liknande snorbillig kraft som gör att helt sonika byter kön :gremsmile:
Me'sa like.

/Naug