Quadrante
Grisbonde
Kärnan
Föresten så är "bra" monsterillustrationer något jag saknar.
Den här bilden är en av de som jag tycker jag lyckats bäst med att kombinera monsterbild och information om monstret. Fast det är inte en av de tydligaste bilderna, så jag borde egentligen rita den igen.
[edit fixar en mindre]
-------------------------------------------------------
En annan rolig bild
Det mantrat försöker jag upprepa för mig själv (ja kanske inte ordagrant men andemeningen). Tyvärr känns det som att de flesta illustrationer bara är en upprepning av det man redan läst.En bra illustration är något som ger mervärde till den text den ackompanjerar. En bra illustration är aldrig enkel och förutsägbar - utan den skall utmana läsaren och hitta en ny vinkling på det som skall framföras.
Hmn.. har inte tänkt på det så, utan har nog mer tänkt i banor som att jag upplevt den ena som "tydligare", utan att tänka på varför.Av dina bilder tycker jag A är bättre komponerad än B: Om man skulle visa de båda illustrationerna såsom silhuettbilder så skulle man enklare se vad A föreställde än B (det här är ett knep som många serietecknare är bra på: Ju bättre teckningen framstår om den hade varit en silhuettbild, ju högre läsbarhet har den).
TackBild C var häftigast för att den visade något man inte var van att se. Jag hade gillat den som monsterillustration
Föresten så är "bra" monsterillustrationer något jag saknar.
Den här bilden är en av de som jag tycker jag lyckats bäst med att kombinera monsterbild och information om monstret. Fast det är inte en av de tydligaste bilderna, så jag borde egentligen rita den igen.
[edit fixar en mindre]
-------------------------------------------------------
En annan rolig bild