Ikväll/natt är det ju dags för kongressval i USA och alla samhällsintresserade forumiter kommer förmodligen sitta uppe framför TV:n hela natten och pimpla amerikansk öl i goda vänners lag, efter att ha klämt i sig hamburgare/ribs/T-bone steak och spelat ett lämpligt sällskapsspel (i vårt fall Road to the White House). Jag förutsätter också att de flesta, likt mig själv, har beställt hem en packe kampanjknappar för sina favoritkandidater för att förhöja stämningen. Jag kan också tipsa om att det kan vara trevligt att ha en lämplig flagga att vifta med!
Eftersom det är kul med tävlingar, utlyser jag härmed en inofficiell forumtävling i att gissa senatens och representanthusets sammansättning efter valet. Förutom äran är vinsten till den som gissar mest rätt en packe tärningar att uthämtas vid nästa besök på Goblin Games.
Hunks inte särskilt kvalificerade gissningar:
Senaten
51 Republikaner
47 Demokrater
1 Conneticut for Lieberman (D)
1 Oberoende
(nuvarande sammansättning: 55 R, 44 D, 1 I)
Representanthuset
205 Republikaner
230 Demokrater
(nuvarande sammansättning: 232 R, 202 D, 1 I)
Eftersom det är kul med tävlingar, utlyser jag härmed en inofficiell forumtävling i att gissa senatens och representanthusets sammansättning efter valet. Förutom äran är vinsten till den som gissar mest rätt en packe tärningar att uthämtas vid nästa besök på Goblin Games.
Hunks inte särskilt kvalificerade gissningar:
Senaten
51 Republikaner
47 Demokrater
1 Conneticut for Lieberman (D)
1 Oberoende
(nuvarande sammansättning: 55 R, 44 D, 1 I)
Representanthuset
205 Republikaner
230 Demokrater
(nuvarande sammansättning: 232 R, 202 D, 1 I)