Varulv VALulv - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Sett till hur misstänkt man verkar bli om man inte skriver som en dåre under dagen... Om jag överlever till imorgon, så blir det nog lite mindre rollspel.nu under dagtid imorgon.... kontorsdag
Det är bara vi som alltid har orimliga förväntningar på alla spelare :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Ser gärna att vi tar lite ställning mellan våra ickedeltagare BB7 & BigM.
In och bekräfta Siarstatus tack👍

Röst: @Big Mama

Börja jobba för byn med att jaga Varulvar!
Vem är scumast hittills och hur tror ni Brynolf fixar till det här tillslut?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Fattar inte vad ni snackar om.
Varför skulle ulvarna motclaima Siare?
Då blir det ju att byn checkar av detta med att rösta ut först den ena för att kolla om tex Brynolf talar sanning.
Stämmer inte detta så röstar vi ju bort Brynolf kommande runda så har byn greppat tillbaka E-rösterna som Brynolf svällt på sig.

Det blir en första-röst snajp situation där i rundan efter som vi i byn behöver planera för (om denna situation med motSiarClaim uppstår).

Vi vill ju INTE att en ulv ska samla på sig alla ulvBrynolfs E-poäng för att denne snabbast röstat på Brynolf.
I en sån situation behöver vi komma överens om vem som är grönast så bara denne får lägga första rösten på falsSiaren som överlev första kollen.

Ok?
Tja, planen funkar inte utan siaren. Byn kan inte samla poäng på nån som vi inte vet är hundra procent grön. Så därför lär ulvarna motclaima.

Visst, det blir en 50/50 showdown i R1 som du säger. Om vi då hänger den riktige siaren så har vi problem förstås. Då får vi nog antingen satsa på att svälla upp och väkta en annan spelare som vi tycker är grön, eller sprida ut poängen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Kan det vara så att ulvarna tänker att det är ett automatiskt självmord att claima siare (för det är det ju) och att det skulle vara det som tagit emot att claima tidigare? Tänker att även det skulle gå i linje med att ulvarna till stor del är nya spelare. Jag konstaterade redan i förra spelet att ulvarna kan vara ganska slit-och-slängiga med varandra, eftersom de är tre stycken och spelet tillåter en att vinna med små medel, men jag misstänker att en som ny inte direkt tänker i sådana banor.
För i så fall tror jag att det kan vara så här:
Ulvarna är två av de nya spelarna och en lågflygare (Fjodde/BB7/Vimes(?)/Octa(?)/Sidd(?)) (Eller till och med tre nya). Det pratades inte så mycket taktik under gårdagen i ulvchatten, utan de gick in i spelet mer eller mindre i blindo. Veteranen har inte haft tid att styra upp något, och de nya spelarna har inte vågat ta ut svängarna tillräckligt för att komma med ett motclaim mot Brynolf.

Eller så är siaren BB7/Big mama och livet har kommit emellan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
jag lades till, sa att tidpunkten för spelstart var kass, men eftersom folk envisas med att lägga till mig i vart och vartannat spel så är jag med
Jag förstår.

Frågan på allas läppar: Är du siaren? (Vi har en svällkroppssituation)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Kan det vara så att ulvarna tänker att det är ett automatiskt självmord att claima siare (för det är det ju) och att det skulle vara det som tagit emot att claima tidigare? Tänker att även det skulle gå i linje med att ulvarna till stor del är nya spelare. Jag konstaterade redan i förra spelet att ulvarna kan vara ganska slit-och-slängiga med varandra, eftersom de är tre stycken och spelet tillåter en att vinna med små medel, men jag misstänker att en som ny inte direkt tänker i sådana banor.
För i så fall tror jag att det kan vara så här:
Ulvarna är två av de nya spelarna och en lågflygare (Fjodde/BB7/Vimes(?)/Octa(?)/Sidd(?)) (Eller till och med tre nya). Det pratades inte så mycket taktik under gårdagen i ulvchatten, utan de gick in i spelet mer eller mindre i blindo. Veteranen har inte haft tid att styra upp något, och de nya spelarna har inte vågat ta ut svängarna tillräckligt för att komma med ett motclaim mot Brynolf.

Eller så är siaren BB7/Big mama och livet har kommit emellan.
Jag tycker att vi helst väntar med att analysera sådant tills det att alla kommit i spel.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Det skadar väl inte att lufta tankar?
Om vi har en ulvchat som är rådvill och inte har förstått premisserna riktigt så kan det skada att förklara för dem hur de bör/inte bör tänka.

Mycket pekar nu mot rådvill ulvchat.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Om vi har en ulvchat som är rådvill och inte har förstått premisserna riktigt så kan det skada att förklara för dem hur de bör/inte bör tänka.

Mycket pekar nu mot rådvill ulvchat.
Ah, ofc
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker.
Jag vill ha in @Big Mama i spel pronto så framför allt vill jag sätta heat på henne. Sannlikt kommer hon in med ett siarclaim och då kommer jag rösta på henne iom att hon just nu blir rödare än brynolf.


@Mr.J

@Sysp

@StradhLestat

@Big Mama

Ni vet att ni måste outa er som siare om ni har den rollen? Så att det inte missas.
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
552
Location
Fruängen
Jag vill ha in @Big Mama i spel pronto så framför allt vill jag sätta heat på henne. Sannlikt kommer hon in med ett siarclaim och då kommer jag rösta på henne iom att hon just nu blir rödare än brynolf.


@Mr.J

@Sysp

@StradhLestat

@Big Mama

Ni vet att ni måste outa er som siare om ni har den rollen? Så att det inte missas.
Jag är helt vanlig borgare/bybo/varulvsmiddag..... Inga specialkrafter här
 
Top