Jätteskönt att få ut en ulv och att det kändes klart så pass tidigt i och med Vimes sista sprattel (fjodors röst på sig själv satte mer griller i huvudet än det dör
) så att kvällen blev lugn. Nu känns det som att vi ligger bra till igen
Dock satte mordet på Basenanji lite griller i huvudet på mig
Mitt amatörgräv på röstläget i R1 hade ju fått mig till att misstänka att antingen Mr.J eller Basenanji var ulv och Basse hade ju gjort ett bra jobb att gröna sig ändå, hade grävt på Mr.J redan i R1 och kändes väldigt grön i slutet på R2. Och sen dog han
Case closed då? Mr.J är ulv? Men det verkar ju lite väl enkelt att bara mörda den som har hållit på att peta på en hela spelet och dessutom när man har en annan spelare som väger 50/50 mellan dig och en annan?
Nä, det håller inte, det känns för obvious. Och då är den bistra sanningen väl antingen:
Grävet håller inte, det läcker som ett såll och Sysp ser mönster som inte finns.
Eller
Mr.J är jätteulv och han och hans ulvkompisar sitter i ulvchatten och hånar Sysp och hans töntiga nybörjargräv som de inte alls ser som ett hot och tar ändå ut Basse.
Oavsett vilket det är så jublar man ju inte direkt
Så nu vet jag inte vad jag ska tro och måste tänka om.
Det jag reagerar på direkt i runda tre är att Sidd säger att det kan vara bra att Brynolf säger vem han siat grönt så det är lättare att rikta dreven. I vilken värld då?
Vår största fördel är ju att Brynolf kan bestämma vem vi röstar på i slutändan och kan spela hela rundan med dold info som ulvarna inte har, den ska vi väl inte bara ge bort eller?
@Sidd, förklara gärna hur det här är en bra idé för det fattar jag inte.