Det är ju många varianter som kommer där man lägger på tärningar, får bonus och liknande av att använda sig av besten. Lite som att flörta med den mörka sidan av kraften i Star Wars. Jag tycker det är en cool idé men jag undrar inte om det blir lite för "speligt" för min smak i just Vampire och just när det gäller det.
Typ... "Jag använder lite av Besten nu till det här slaget".
Det kanske funkar. Men samtidigt gillar jag på något sätt att den är allt eller inget. Du kan inte tjuva kraft från den. Du måste hålla den i kontroll. Släpper du fram den så tar den över.
Eller att bonusen på något sätt är statisk beroende på vilken nivå man är på. Är man nära besten har man bättre instinkter, är farligare när man slåss och så vidare men är sämre på sociala färdigheter samt att kontrollera sig själv.
Typ... "Jag använder lite av Besten nu till det här slaget".
Det kanske funkar. Men samtidigt gillar jag på något sätt att den är allt eller inget. Du kan inte tjuva kraft från den. Du måste hålla den i kontroll. Släpper du fram den så tar den över.
Eller att bonusen på något sätt är statisk beroende på vilken nivå man är på. Är man nära besten har man bättre instinkter, är farligare när man slåss och så vidare men är sämre på sociala färdigheter samt att kontrollera sig själv.