wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag fick också länken nu. Var in och löste in koden, så jag inte skall glömma bort det. Jag väntar med att faktiskt ladda ner tills jag känner behovet.
Fick länken igår. Fick strömavbrott?! Började försöka ladda ner i morse innan jobbet utan resultat.Poseur said:Men verkar inte hjälpa så mycket då drivethru's servrar svettas sönder. Har suttit och försökt ladda ner sen jag fick beskedet, men icke än.
Jag också. Jag trodde att jag skulle få hämta ut min, men avin visade sig bara ge mig ett paket med ett wii-pistolgrepp. Stor besvikelse.Jochman said:Jag väntar fortfarande på min.
Jag minns jag läst något om uppdaterade, men kan inte svära på det.Schtajner said:Fråga:
Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?
Jag har inte hunnit kolla igenom min PDF_regelbok, men vad jag förstått ska det vara gamla VtM-regler med lite buggfixar.Schtajner said:Fråga:
Jag tror i och för sig att det var precis så de som är målgruppen för utgåvan ville ha det. Det system de gillat och som funkat för dem, liksom. det ska ju vara den definitiva versionen av spelet folk gillade, inte ett helt nytt spel.µnvlll said:Tyvärr är det bara en lite fixad version av gamla story teller systemet.
Ja, de är reviderade. Men inte från grunden. Det är ganska små förändringar där många är influerade av fansen efter någon månad av s.k. "open development process" (dvs. de lade ut arbetskopior på google-docs, vi kunde läsa dem och kommentera).Schtajner said:Fråga:
Verkligen? Just nackdelar och hur det hanteras i oWoD är just det jag är gladast över att de ändrat i nWoD. Maken till min-max upplägg med Freebies och frontlastning av poäng via Flaws har jag sällan skådat. Jag såg mycket få spelare i V:tM/oWoD som tog en nackdel som man inte ganska enkelt kunde komma undan. Faktum är att det fanns flera spelare som ganska medvetet maxxxade upp med 7 extra poäng Flaws men de var alla sådana som SL var tvungen att hålla reda på och med 4-6 spelare som alla hade Flaws att hålla reda på var det svårt för SL att ta alla Flaws i beaktande.krank said:...och dessutom föredrar hur det sköter vissa saker - som nackdelar...
Tja, jag spelar generellt inte rollspel med minmaxare. Och jag upplever att det nya systemet innebär för mycket meta för min smak; jag vill inte att spelarna ska tänka "nu ska jag spela ut min nackdel". Jag vill att de ska spela rollpersonsnära och inte tänka på sig som spelare.Cogitare said:Verkligen? Just nackdelar och hur det hanteras i oWoD är just det jag är gladast över att de ändrat i nWoD. Maken till min-max upplägg med Freebies och frontlastning av poäng via Flaws har jag sällan skådat. Jag såg mycket få spelare i V:tM/oWoD som tog en nackdel som man inte ganska enkelt kunde komma undan. Faktum är att det fanns flera spelare som ganska medvetet maxxxade upp med 7 extra poäng Flaws men de var alla sådana som SL var tvungen att hålla reda på och med 4-6 spelare som alla hade Flaws att hålla reda på var det svårt för SL att ta alla Flaws i beaktande.
Flaws som endast genererar en fördel när de faktiskt ger en reell nackdel i spelet är överlägset tycker jag OCH ger även en morot att faktiskt spela ut dem. Till skillnad från oWoD där spelaren faktiskt vann på att obfuskera sin nackdel i spelet så mycket som möjligt då han redan fått sina poäng för den