När då?Übereil said:Vi sa tre och började halv fem...
Übereil
De flesta gånger jag spelade med min spelgrupp i Örebro.God45 said:När då?Übereil said:Vi sa tre och började halv fem...
Übereil
Ah, ok. Jag trode det var en referens jag inte förstod men inte så konstigt dåÜbereil said:De flesta gånger jag spelade med min spelgrupp i Örebro.God45 said:När då?Übereil said:Vi sa tre och började halv fem...
Übereil
Übereil
Men... det var ju en referens du inte förstod!God45 said:Ah, ok. Jag trode det var en referens jag inte förstod men inte så konstigt dåÜbereil said:De flesta gånger jag spelade med min spelgrupp i Örebro.God45 said:När då?Übereil said:Vi sa tre och började halv fem...
Übereil
Übereil
Har du lust att ge exempel på problem ett och två? Jag kan inte minnas att jag har tänkt på det nämligen (vilket sannoligt gör mig till en del av problemet)Cassius said:Jag var väldigt trött och det var en dungeon crawl, det värsta jag vet inom rollspel. Men det är ett roligt gäng och jag hade roligt trots lite spel.
Jag tänker så här om kvällens lir, ska vi spela en brokig grupp så får vi försöka spela in varandra i gruppen, alltså försöka forma den logiskt för våra karaktärer. Vi får därför hjälpas åt att försöka vara en grupp på något sätt. Alltså, ha överseende med karaktärernas idiotier och när de sträcker ut handen för att skaffa en brygga in i deltagandet hjälpa till.
De andra problemet är att om vi ska spela med öppna kort kan folk inte metaspela. Det förstör lite hela grejen.
Det tredje problemet är att om vi ska spela i scener och gå i turordning genom dom så kan inte spelarna hoppa mellan sina scener, för de innebär att de som börjar utföra sina handlingar är dom som kommer delta mest i spel. Antingen så genomför vi allt kollektivt, vilket är en lösning eller så gör vi det scen för scen.