Ni kommer också få höra super-bred Trelleborgs skånska från er spelledare Förstår ni inte vad jag säger så bara fråga så skall jag försöka artikulera som om jag faktiskt talade en form av svenskaBörnmo said:Mycket trevligt!
Tack tack, då ska jag belöna er med att ni kommer få höra en av sveriges fulaste dialekter. Tranås-dialekten, en blandning av det sämsta från östergötland och småland, med en touch av jönköpingskan också =)
Tyvärr för er så har jag en webbkamera...
Här är bästa snabb introt : http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/TabletopGame/VampireTheMasqueradeLaowai said:Finns det någon bra stans där jag kan läsa på om oWoD? Jag hittar i nWod som i min egen ficka, men oWoD har jag bara exponerats för genom Vampire-datorspelet, och jag misstänker att det är en rätt liten glimt bara. Halp?
Edit: Gärna någonstans där det typ finns en "oWoD 101, börja här" grejja. White Wolf wiki är liiiiiite för stort just nu, akej?
Det är sjukt coola!Laowai said:Alltså, tzimisce är ju jäääävligt coola alltså...
Man har 7 ploppr att köpa merits för. Man väljer backgrounds från vampire:the masquerade dock och inte meritsen från requiem. Du kan hitta meritsen i reglerna här: http://www.angelfire.com/vamp/vamp_guardian/Vampire_The_Masquerade_3rd_Edition__revised_.pdfCassius said:Det är sjukt coola!Laowai said:Alltså, tzimisce är ju jäääävligt coola alltså...
Jag har en fråga! Hur gör vi med Backgrounds, alltså får man ploppar i det eller köper man det som merits?
De är 15 xp så man behåller dem med sig om man inte spenderar dem direkt. Det är 7 poäng till bakgrunder i det här spelet med begränsningen att max 5 av dem får läggas på generation och att 2 av dem måste läggas på en annan bakgrundRecca said:Man har 5 background points i oWoD vet jag.
Sen har jag en fråga, i oWoD så har man freebie points som man använder endast i början. De försvinner när spelet börjar och då börjar man använda exp istället för o höja grejer. Du skriver att vi får 15 exp från början. Betyder det att vi inte har 15 freebie points? Det funkar ju olika hur man höjer nämligen.
Attributes kostar x4.God45 said:Jag postade tidigare om hur man spenderar xp:n men jag postar om det nu:
Ni har grundplupparna enligt vad som står längst ner på papret + 15 extra xp. Abilities kostar 5 per steg att köpa upp, alltså att steg ett kostar 5, steg 2 kostar 10 och så vidare. Skills kostar 3 per steg. Innom klanen discipliner kostar 5 och utanför klanen discipliner kostar 7.
Lägsta generationen tillåten är 8. Och jag upprepar att vi kör generationer och inte blood potency.