Alla jag känner säger att vtr är ett spel som inte alls är bra.
Jag håller inte med! de som säger detta har inte ens läst eller spelat det överhuvetaget, så det dom bygger sina argument på är bara lösa rykten!
För att vi som spelade V:tM i många år gillade den världen, vi uppskattar inte när folk slår oss på fingrarna och säger, "nu får ni vara färdiga med det spelet, numera är det detta som gäller!"
En annan sak som stör mig något enormt är att de hela tiden flirtar med det gamla vampire, använder samma namn, till stor del samma mytologi, beskriver många av sekterna på liknande sätt och hintar allmänt om att detta är samma värld, men sedan lägger in brytningen att detta är inte alls samma värld och man ska inte försöka hitta paralleler, för det är fel!
Det skapar liksom förvirring för sådana som mig, jag har min bild av klanen Gangrel eller klanen Ventrue. Om White-wolf vill skapa ett nytt vampire spel utan att man letar paraller med gamla får de väl förfan se till att hitta på nya namn iaf för annars kommer jag göra det!
Där har du mina tankar om varför världen till nya vampire suger.
Däremot dömer jag inte ut hela WoD, jag tycker personligen nya Werewolf verkar sjukligt mkt intressantare än gamla som var ett rent bodycount spel för mig(någon använde det ordet innan).
Men V:tr är inget dåligt spel, alla nya vampire spelare som växer upp nu, som inte har många år av vampire på nacken kommer garanterat älska det.