"<em>För koncepten: människa, alv, dvärg och hob hittar du bara i Drakar och demoner spel? de finns inte i alla fjantasy spel som någonsin har gjorts? och skiljer de sig på något nämnvärt sätt mellan spelen?</em>"
Förlåt.. Jag antog att du visste något om DoD6, Chronopia och EDD.. Ja, det är skillnad mellan dem och då heter ändå alla tre versionerna "Drakar och Demoner".. Måste jag dra upp andra fantasylir och verkligen ordagrant påvisa skillnaden i raserna dem emellan, eller nöjer du dig med mitt ord (men framförallt; min poäng)?
Du försöker undvika min poäng.. Trudvang, Chronopia och Ereb Altor är olika världar (ok, de två senare försökte de sammaföra) och har regeluppdateringar/ändringar på grundsystemet.. Det är fortfarande Drakar och Demoner som står på framsidan, men det är ändå olika spel.. Ska jag ge exempel på färdigheter som fungerar helt annorlunda, eller vad?
Visst får du ha din åsikt.. Jag förstår den, men jag förstår också hur folk kan tycka att det är ett nytt rollspel.. Den är bara snarlik den gamla versionen..
"<em>För koncepten: människa, alv, dvärg och hob hittar du bara i Drakar och demoner spel? de finns inte i alla fjantasy spel som någonsin har gjorts?</em>"
/[color:"green"]Han[/color] som funderar ett tag på om
Rävnos menade att konceptet vampyrer är unikt för rollspelet Vampire