EchonCique
Hero
- Joined
- 22 May 2000
- Messages
- 1,779
Re: Klanerna kvar!
Om man använder den motoriken med lite moddning för att minska antalet slag per stridsrunda, så innebär det att den som har bättre tärningspöl och färdighet/attribut till att börja med får gigantiskt mycket större övertag och chans att vinna en strid än tidigare.
Har inte gjort en koll på statistiken över utslaget beroende på hur många tärningar man har och hur många man kommer lyckas med, men när jag kört med det systemet här hemma med t.ex Ymir & Co så blev utfallet väldigt enkelt att se.
I min mening en riktigt kraftigt degradering av systemets hållbarhet i mina ögon.
Du har inte moddat dina Storytelling 1.0-regler till 2.0-versionen? Dvs den som finns i Aeon Continuum (Adventure!/Aberrant/Trinity).* Ett anfall kräver bara ett slag istället för tre.
* Fast difficulty.
Om man använder den motoriken med lite moddning för att minska antalet slag per stridsrunda, så innebär det att den som har bättre tärningspöl och färdighet/attribut till att börja med får gigantiskt mycket större övertag och chans att vinna en strid än tidigare.
Har inte gjort en koll på statistiken över utslaget beroende på hur många tärningar man har och hur många man kommer lyckas med, men när jag kört med det systemet här hemma med t.ex Ymir & Co så blev utfallet väldigt enkelt att se.
I min mening en riktigt kraftigt degradering av systemets hållbarhet i mina ögon.