Grundboken är egentligen allt som behövs. "V20" är i princip det man kan söka på, eller "vampire the Masquerade 20th anniversary edition".Bassejr said:Så vilken bok är det jag borde satsa på exakt?
I den får man en hiskelig massa information. Det är ganska mycket lättare att bygga egna äventyr och sånt om man inte köper mer än grundboken; åtminstone undertecknad blir väldigt lätt "låst" om det känns som att det finns en biljon böcker med kanon man bara måste ha koll på och följa. Så min lösning är: Kör på grundboken. Skit i resten. Detaljera så mycket som du känner att du behöver för att komma igång.
Jag har verkligen inte hittat på alla vampyrer i hela staden mina spelares rollpersoner börjat i. Jag har knappt detaljerat de som är i deras omedelbara närhet. Skulle jag behöva hitta på en SLP on the fly så får jag väl anteckna vederbörande sen, då. Det gäller att inte överanstränga mig. Also, jag har helt skitit i om det redan finns en massa kanonisk info skriven om den stad vi är i. Har valt att inte ens kolla upp saken. Det är min stad nu.
Kanon är inspiration, inte absolut sanning. Det räcker så, liksom.