Vampire.
"Jag riktade mig främst till Vandraren med mitt förslag."
Då svarade du på fel inlägg. ^_~
"Men du kommer alltså inte att läsa en enda recension av spelet? Själv brukar jag läsa recensioner även av spel som jag dömt ut på förhand (sånt gör även jag)."
Njäe, jag föredrar tjuvläsningsmetoden. Det känns bättre att få bilda sig en egen uppfattning, om än kanske knapphändig, än att läsa vad någon annan tycker.
Möjligen kanske jag läser nån recension om någon vettig typ slänger upp en på
Ex Libris Nocturnis, men förmodligen inte. I de fall jag läser sådana tar jag ändå bara till mig rena faktabitar; åsikterna ignoreras.
"Jag har inte varit ute efter systemet i något rollspel jag köpt på många år så det spelar inte så stor roll om det suger för mig heller."
Jag skulle nog köpt Engel om det fått ha kvar sina tyska arcana-regler. Nu fick det ju inte det, så istället har man tankat dessa och ignorerat resten...i övrigt så köper jag sällan böcker för system heller, faktiskt. De mest intressanta regelsystemen dyker ändå oftare upp i indierollspel.
"Destå bättre då att det är i en separat regelbok så man isåfall slippet titta på eländet."
Poäng, antar jag. Likväl, jag må inte vara fullt så skeptisk till settingförändringar som jag är till regelbyten, men jag känner mig inte överdrivet entusiastisk heller. Liksom, kolla på loggan! Gah! Den nya är ju så oändligt mycket fulare än den gamla... *suck*