Nekromanti Vampyrer

Evil Peter

Hero
Jag kom ihåg fel. Krille ville bara inte ha med dem, det var inte Neogames ståndpunkt angående vampyrer han skrev så jag antar att vampyrer är med. Hur skriver man en bra bok om odöda utan vampyrer? /images/icons/smile.gif

C

Sodivra

Champion
Vampyr-sjuka

Nej, vampirism är antingen en sjukdom eller förbannelse.

Faktum är att vampyr-sjukan finns i verkligheten! Om man får porfyri så blir man känslig mot solljus, får utslag av vitlök, och tandköttet krymper. (Får tänderna att se större ut)

Kanske en inspiritation till moderna vampyrer? /images/icons/smile.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Evil Peter

Hero
Re: Vampyr-sjuka

Faktum är att vampyr-sjukan finns i verkligheten! Om man får porfyri så blir man känslig mot solljus, får utslag av vitlök, och tandköttet krymper. (Får tänderna att se större ut)

Kanske en inspiritation till moderna vampyrer?

Det kan det mycket väl vara. Många legender och myter baseras på sanna saker men blir sedan förvridna eller förbättrade till de mer intressanta historier man sedan hör.

C

Frank_UBBT

Veteran
Vidriga monster!

Sådana här fantasyvampyrer borde inte vara särskilt mänskliga. Kolla i t.ex Dkeeper. De är blekvita, har spetsiga öron, skallig hjässa, långa, svarta klor och riktigt fula käkar med huggtänder. De svävar lite ovanför marken och sveper in sina vidriga kroppar i svarta kappor. De borde utan tvekan se ut som monster som skrämmer folk ur vettet med sin uppsyn.

- Frank, som föredrar de vidriga bestarna.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Enligt releaseplanen ska NeoGames ha med en form av vampyrer i "Vandöda & Nekromanti", Lamia. De var en vampyrliknande varelse under den grekiska antiken.

- Bobby

SirDr

Veteran
Re: Vidriga monster!

Bhram Stokes(hur man nu stavar det) version då?
enligt mig och spelgrupp jag beblandar mig med.. är vampyren inte glad i soljus men klär sig oklanderligt.. till och med ellegant, men en smula 'ute' om man ser det modericktigt.. eller kanske har blivit 'inne' igen.
beroende på hur pass gammal vampen i fråga är.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

Re: Vidriga monster!

Se nosferatu i Vampire, de är riktiga fulingar! Jag kan inte förstå varför krille tycker att vampire är dåligt, jag tycker att världen är helt fantastisk och stämningen underbar. Reglerna är dock så usla att man spyr. Men systemet flyter snabbt och är ushligt lätt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

En kompis till mig som var helt besatt av Vampire letade faktiskt fram massa små antydningar i bibeln och andra källor. Att det där tornet som försökte nå till gud skulle styrts av vampyrer och liknande.

Hallå, förstör inte myten!

Ni förstör ju alldeles den fina mystikkänsla som man försökt bygga upp runt vampyrer!/images/icons/mad.gif

Krille

Super Moderator
Ring Anticimex

"Jag kan inte förstå varför krille tycker att vampire är dåligt"

Mycket enkelt: vampyrer suger. /images/icons/wink.gif

Nej, men om man blandar två liter tonårsångest, tre kilo goth-hysteri, konstant ösregn och garnerar med en massa pseudopsykologiskt mumbojumbo så får man en sörja som jag helst inte tar i med tång. Eller ens slev. Eller för den delen polisens bombrobot.

"Reglerna är dock så usla att man spyr. Men systemet flyter snabbt och är ushligt lätt."

Bara om man ignorerar det. Uschligt håller jag med dig om, dock, men inte lätt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Krille

Super Moderator
"En kompis till mig som var helt besatt av Vampire letade faktiskt fram massa små antydningar i bibeln och andra källor. Att det där tornet som försökte nå till gud skulle styrts av vampyrer och liknande."

Jo, och Jehovas försökte övertyga mig om att FN var den sjunde världsmakten som profeten Daniel såg i sina drömmar. Man kan för höge farao hitta nästan allt i den där boken, inklusive etnisk rensning och incest.

- Krille

Re: Ring Anticimex

Det verkar som om du inte haft en bra SL som introducerat dig in i Vampire. Eller så har du inte den där känslan för det melodramatiska och mystiska.

Besatt. Jag tror inte på det men min kompis gjorde det. Visste du att noa hade sina kraftdagar när han var 600 år. Jag själv anser att bibeln är skit som bästa användning är brasved.

Krille

Super Moderator
Re: Ring Anticimex

"Det verkar som om du inte haft en bra SL som introducerat dig in i Vampire. Eller så har du inte den där känslan för det melodramatiska och mystiska."

Jag skulle snarare säga att det är den där ämlans regelboken som saknar känslan för det melodramatiska och mystiska... /images/icons/wink.gif

Men allvarligt (igen), sanningen är busenkel: jag anser vampyrer vara uttjatade. Mark Rein*Hagens kreation var i princip den berömda droppen, helt enkelt. Jag gillar inte mörka spelvärldar. Det är för mig lika intressant och roande som en heldag med dammsugaren och skurtrasan. Det melodramatiska kan hålla sig i slaskhinken (tillsammans med skurtrasan, tack), och smygpowergaming är inte min åsikt om mystik.

- Krille

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jo, och Jehovas försökte övertyga mig om att FN var den sjunde världsmakten som profeten Daniel såg i sina drömmar. Man kan för höge farao hitta nästan allt i den där boken, inklusive etnisk rensning och incest.<p><hr></blockquote><p>Och glöm inte mina favorit idiotiska stöd som bibeln ger för sådant som..
Öga för ett öga tand för en tand= Glöm bort att vända kinden till det ÄR okej att hämnas blodtörstigt är något som gud ger stöt till många många gånger.. Fast ÄR du en fattig eller feg så har du stöd i att vända andra kinden till..
Otrogna = slå dom döda bränn och fräls.. SÅ är du kristen så är det Okej att döda otrogna och ateister..
Färgade svarta afrikaner = Förslava dom bibeln tycker det ÄR okej.. Hams söner är dömda står det i bibeln att tjäna som trälar. vidare lär oss bibeln att de är lågt IQ och syndfulla.
Häxor = du ska inte låta en häxa liva står det.. I gäntligen en feldubbning där så pratar dom OM en giftmördeska men efter några översättningar för länge sedan blev det häxor och många många brändes på bål men enligt bibeln ÄR Det okej
Judeförföljelse = Bara för att dom EN gång lät jesus dömas till döden blir de för evigt syndabockar snacka om långsintet.. Till och med under 2WW så lät katolska kyrkan i ROM inte judar att göma sig i påvestaten utan glatt lät Adolf små gossar döda dom..
Kyrkans små hälso råd= Motverka preventiv medels upplysningen vilket gör att AIDS sprids som en löpeld genom fattiga delar av jorden.. och genom historien så har de varit emot.. Blodtransfuion, Vacin och annat..
Sen det härligast av allt ÄN idag har påven inte bett om förlåtelse för kyrkans alla brott mot mänskligheten..

Och så tycker de kristna att de har den
snällaste =
trevligaste =
vänligaste
Religioner över lag är en dålig ide mänskligheten ÄR inte mogen för ansvaret.....

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Svarte Faraonen

ром и смерть
Bibeln (OT)

Nej, för helvete!

Bibeln är kul att ha, för man kan leta upp alla suspekta antydningar och sedan påminna Jehovas Vittnen som knackar dörr om den där gången när Lot lät de uppretade stadsborna i Sodom göra vad de ville med hans döttrar bara de lät två änglar vara i fred, eller när Elia åkallade två björninnor som slet sönder fyrtio barn som kallade honom "flintskalle"...

- Bobby

Sodivra

Champion
Specifiera dig, tack!

Eller rättare sagt:
Vad menar du??

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!