Nekromanti Vampyrer

Sodivra

Champion
Ja..

Mig.

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Sodivra

Champion
Religion

En till sak man kan hitta i bibeln: EU är nästa antikrist.. (Sa någon snubbe..)

Angående ditt motstånd till religioner, hatten: Vad tycker du om buddism då? Dom är ju bara snälla och harmoniska.. (Nu får jag säkert skit för att jag bara klämmer till med något /images/icons/wink.gif men det är det intrycket jag har fått..)

/Arvidos, buddist!

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig!

Sodivra

Champion
Re: Specifiera dig, tack!

Eh. Ja. (Du behöver inte dryga dig! /images/icons/cool.gif)

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig!

hatten

Swashbuckler
Re: Religion

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>En till sak man kan hitta i bibeln: EU är nästa antikrist.. (Sa någon snubbe..)<p><hr></blockquote><p>Aa den som påstod det var en kvinna från USA som var är en nu tida "profet/tolkare av bibeln" hon har hittat ledtrådar att det riket som antikrist kommer styra när han sätter värden i brand eller nå. ska tydligen vara ett rike som består av flera samarbetande stater under ett gemensamt styre... Problemet är att många här i Europa har påpekat att USA består av flera samarbetande stater så USA/EU om hon har rätt så kan det vara vilken som helst av dom två.. ( Personligen tror jag på USA HUR kan man annars förklara Coca cola framgång...*skrattar* )
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Angående ditt motstånd till religioner, hatten: Vad tycker du om buddism då? Dom är ju bara snälla och harmoniska.. (Nu får jag säkert skit för att jag bara klämmer till med något/images/icons/wink.gif men det är det intrycket jag har fått..)
/Arvidos, buddist!<p><hr></blockquote><p> Buddism genom deras åsikt att man ska försöka fjärma sig från begär och behov och på så sätt nå nirvana och slippa återfödas så är rättrogna Buddister faktist några av värdens FÅ fredliga religiösa troende. MEN helt fredlig är dom inte det finns exempel på Buddister som inte verkar ha förståt meningen med pacifism.. *Hmm* tja i vilket fall som helst De är 550% fredligare än Kristna "som vänder andra kinden till"...

Livet är en gåta utan enkla svar.

SirDr

Veteran
Re: Religion

Buddister hittade faktiskt en lösning på sina våldsproblem.
De anlitade Shaolin präster för sitt beskydd..
(hatten.. vilken natur Religion finns det i Kina? har glömt det) Tror det var shintoismen.. men e inte så säker.
De fick i vilket fall meditation och kontemplations undervisning av Buddhisterna.. samt svar på några av livets frågor kan jag tänka mig.. mot att de beskyddade Bröderna som gick den fredliga vägen.. Den stora skildnaden de båda religionerna lär visst ha varit deras syn på kvinnor.. åtminstone var det det som blev mest omtalat.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..