Anthrox
Byns sämsta Majestix.
Nyckelord *tror*.Du läser mig elakt. Gör inte det! Jag vill hitta ulvar och gör vad jag kan utifrån min läsning.
Hur kan du vara så säker på att din läsning är korrekt?
Nyckelord *tror*.Du läser mig elakt. Gör inte det! Jag vill hitta ulvar och gör vad jag kan utifrån min läsning.
Hur kan du vara så säker på att din läsning är korrekt?
Ja, det enda svaret på det är väl att du får göra lite rimlighetsanalys.En läbbig tanke slog mig just ang Häger...
Jag har sett honom som grön främst eftersom jag inte tror en ulv hade känt nåt behov av att lägga Papphammar-röster i slutet av rundan. Ulv-Häger vet ju att hans polare inte tänker snajpa. Och bybor snajpar inte så mycket.
MENMEN läget var faktiskt rätt kritiskt. Impe hade ju just flyttat sin röst från Xyas vilket satte läget till 6-5. En, om än osannolik, bybosnajp hade vänt på läget, dödat Impe och gett byn en ostoppbar svällkropps-terminator-xyas. Inte kul för ulvarna. Så Hägers röst vore då en försäkring att Impe slipper suga av Xyas samtidigt som ingen Andersson-snajp kan avgöra till byns fördel.
Vad säger du, @Hägerstrand
Eller snarare, vad säger övriga?
@HägerstrandEn läbbig tanke slog mig just ang Häger...
Jag har sett honom som grön främst eftersom jag inte tror en ulv hade känt nåt behov av att lägga Papphammar-röster i slutet av rundan. Ulv-Häger vet ju att hans polare inte tänker snajpa. Och bybor snajpar inte så mycket.
MENMEN läget var faktiskt rätt kritiskt. Impe hade ju just flyttat sin röst från Xyas vilket satte läget till 6-5. En, om än osannolik, bybosnajp hade vänt på läget, dödat Impe och gett byn en ostoppbar svällkropps-terminator-xyas. Inte kul för ulvarna. Så Hägers röst vore då en försäkring att Impe slipper suga av Xyas samtidigt som ingen Andersson-snajp kan avgöra till byns fördel.
Vad säger du, @Hägerstrand
Eller snarare, vad säger övriga?
Vad jag menar är att vi kan prata en del innan vi röstar!?! Jag tycker att det är opportunt av Hägerstrand att roffa åt sig blodet!Det är bråttom eftersom i det här spelet ökar ulvarna sina röster med varje nattmord och får större och större inflytande, medan byn som bäst går plus minus noll av en felhängning. Vi måste hålla nere deras kollektiva blodpoäng, och det gör vi genom att hänga den som vi har starkast korn på.
Inte grönt sagt, Basse!
Är det verkligen så orimligt att Höger gjorde det? Situationen var ju ganska långt från ideal och vi visste ju att ulvarna MÅSTE ta ut siaren. Om Impe varit siaren var steget inte långt från att ulvarna hade behövt offra en till för en röstsnajp, vilket Höger förutsåg och såg till att motverka.@Hägerstrand
Asså du röstar på Impetigo MEN verkligen sitter med fingret på avtryckaren för att rädda den andra?
Seriös tanke:
Om det här är bybor i R1 så kanske vi ska glömma röstanalyser redan i R1.
Jag tycker i alla fall att det är en grej att följa upp vidare i spel.
Tycker du att du har blivit väldigt rödad av din röst hittills? Nej, och det hade inte förändrats oavsett din tillhörighet. Att du blir "outas som ulv" genom att göra sådär stämmer absolut inte.Ja, det enda svaret på det är väl att du får göra lite rimlighetsanalys.
Det ena scenariot är att ulvlaget väljer att outa två ulvar enbart för att Impetigo ska få göra en Genesisröst och lägga BP på Octa.
Det andra scenariot är det jag beskrivit flera gånger redan, där jag var rädd för en snajp och satt med fingret på röstknappen.
Tycker du på riktigt att det första alternativet är mer troligt så vet jag inte vad jag ska säga.
Asså du har frågat det här förut. Och asså jag har besvarat det förut.@Hägerstrand
Asså du röstar på Impetigo MEN verkligen sitter med fingret på avtryckaren för att rädda den andra?
Vill du att jag ska lägga in lite emojis så det blir lättare att greppa?Om en röst kom in 20.59 som gjorde att Impetigo åkte istället för Xyas så hade du (oaktat informationen som framkommit senare) tyckt ”det låter koscher, det är nog bara en bybo som insett att Impe ändå var mest misstänkt” och inte ”det här är en ulv som snajpar, jag borde omvärdera min röst”?
Ja sorry, jag trodde du menade att vi skulle låta Impe vara kvar nån runda. Kan vara legitimt i andra spel, men inte här. Här är det bråttom.Vad jag menar är att vi kan prata en del innan vi röstar!?! Jag tycker att det är opportunt av Hägerstrand att roffa åt sig blodet!
(Jag har hjärtat åt vänster och vill att vi ska vara solidariska och lojala!)
Jag tolkade Octa som att denne INTE ville ha jämna drev som kunde snajpas till ulvarnas fördel.@Sidd i korthet: ditt inlägg pekar på att Octa inte ville ha jämna drev. Jag tolkade det fult som att Octa inte ville ha jämna dre alls, när det i själva verket var så att Octa inte ville att siaren skulle röstas ut (om jag fattar Octa rätt)
En detalj: ulvarna ville väl HITTA siaren. Sedan var det en bonus att byn tog ut honom?ulvarna MÅSTE ta ut siaren
Skrev du i R1 att du ville ha jämna drev @Hägerstrand ?Asså du har frågat det här förut. Och asså jag har besvarat det förut.
Asså:
Vill du att jag ska lägga in lite emojis så det blir lättare att greppa?
Impe: ”jag vill göra en flippig grej och flytta min röst, men det skiter sig om någon flyttar sin röst”Tycker du att du har blivit väldigt rödad av din röst hittills? Nej, och det hade inte förändrats oavsett din tillhörighet. Att du blir "outas som ulv" genom att göra sådär stämmer absolut inte.
Visserligen spelade Impes flytt ingen roll. 7-5 med utslagsröst till Xyas var lika sårbart mot en snajp som 6-5. Så att du skulle ha gjort sådär för att skydda Impe medan han hoppade av Xyas-drevet var inte en teori som höll.
Nej. Om Xyas hade överlevt runda 1 hade han väktats resten av spelet. Det var do or die.En detalj: ulvarna ville väl HITTA siaren. Sedan var det en bonus att byn tog ut honom?
Ja R2. Det var 4 sidor.Du läste ikapp på mindre än en timme?
Ok, jag fattar och att Impetigo insåg det får vi nog räkna med. Ok, då kan vi nog räkna med smarta ulvplanering/strategier.Nej. Om Xyas hade överlevt runda 1 hade han väktats resten av spelet. Det var do or die.
Jag har redan backat på att du rödas av det här.Impe: ”jag vill göra en flippig grej och flytta min röst, men det skiter sig om någon flyttar sin röst”
Hägerstrand: ”amen det är lugnt, vi outar mig också, allt för att du ska få göra din flippiga grej”
nej, jag har inte fått skit för det, men jag har fått förklara det gång på gång. Om scenariot ovan är det som stämmer, och min röst hade spelat någon roll, tror du då att jag hade blivit rödad av den? Är den då rimlig som ett ulvdrag, när alternativet är att Impe inte gör en flippig grej?