Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
@Impetigo - 'nuf said. (röd)

@Hägerstrand - Jag har försökt titta igenom historiken i R1 och får inte nån klarhet. Röstbytet och första-rösten i R2 ger inga bra vibbar (orange/brandgul)

@fjodorsenuba - ny på scenen efter R1. Jag har funderingar på om fjodor var en på riktigt frånvarande ulv både i och utanför tråden. Jag har försökt tänka ulvstrategi med två aktiva och en komatos ulv. Återkommer om det. (vill grön, men tänker än så länge orange)

@Basenanji - vevar rätt friskt åt alla håll. Svårt att få grepp på vad som pågår egentligen. (Orange)

@Octagonal - tror att blodgivningen var ett paranoiaframkallande smetförsök. Vill gärna tänka att det är en bybo det här. Men även här är historiken lite oklar när jag läser. (fortsatt orange, gröna kanter)

@Waterhouse - också en vevare, men jag lutar åt passionerad bybo mer än ulv (rätt grön)

@Andersson - en tyst filur, men inläggen har varit resonerande och fokuserade på mekanik. Har inte försökt påverka/övertala så mycket. (grön?)

@Sidd - Jag drog öronen (inte ulvöron!) åt mig i början, men det Sidd har skrivit får mig att överväga engagerad bybo. (grön?)

@Sodmikail - jag! (grön)

@Anthrox - Har nog hållit sig till en röd tråd i forumet. Inte ulvröd! Var tidigt misstänksam mot Impetigo. (grön?)

@Brynolf - Jag hade tidigt Brynolf som suspekt. Men det kanske var färgat av mina Impetigo-glasögon som jag köpt in mig så in i bängen på. Nu vetefan. (hoppas på grön)

Jag skulle gärna se att vi blandar om i röstordningen. Undviker blygsamt att nominera mig själv. Tror inte det skulle vara realistiskt. Att Impetigo ska ut är ju givet, men jag skulle föreslå att Sidd, Anthrox eller Waterhouse får första-platsen. (Kanske de tre pallplatserna). Bara för att röra om i ordningen, och se om det ens är möjligt att samordna något sådant. Det vore väl fräsigt att kunna lita på Hägerstrand men tycker inte jag har möjlighet att göra det nu.

Jag har funderat på om jag skulle föredra att se blodet spridas på fler bybor eller köra en ordentlig svällkropp. Kanske har jag fel idé om hur snabbt ulvarna kan komma upp i sju, eller hur väl vi kan återta blod genom utröstning av ulv, men jag lutar åt att försöka sprida.
Waterhouse har gått från rödast på banan till grön.
Varför?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Vet inte om du riktigt besvarar min fråga här men ja. Det var jävligt noll om tid för någon Andersson-snajper att se din röst och besluta sig för att låta bli. Men att det inte kom någon snajp betyder ju inte att ulvarna inte oroade sig över att det skulle kunna komma en.
Min poäng, för typ femte gången, är att det som ulvplan är en mycket mer orimlig plan att göra Impes röstflytt om man tror att den innebär att man också behöver outa en annan ulv för att motdrevet kommer hinna reagera. Ställt mot alternativet ”Impe gör ingen genesisröst” faller det på sin egen orimlighet.

Brynolf

Dum fan
Min poäng, för typ femte gången, är att det som ulvplan är en mycket mer orimlig plan att göra Impes röstflytt om man tror att den innebär att man också behöver outa en annan ulv för att motdrevet kommer hinna reagera. Ställt mot alternativet ”Impe gör ingen genesisröst” faller det på sin egen orimlighet.
Tack, nu kommer jag inte på några fler vinklar jag skulle kunna fantisera ihop dumheter från så nu ska jag sluta tjata. Du är grönast på banan i mina ögon så för min del får du gärna käka upp Impen.

Sidd

”Bybo”
Ja jag blev rätt förvånad själv över vilket liv det blev. Som sagt vädrade jag en tanke som jag sedan snabbt avfärdade. Du är grönish. Jag har bara en fråga kvar jag inte fått svar på, och det är hur du tänker kring det där med "outad om ulv, grönt som bybo" som jag skrev nyss.

Men sen börjar Sidd och Basse bombardera dig med frågor som du redan svarat på. Hörni grabbar, ni är redan suspekta. Skapa nåt av värde istället.

Ja i efterhand var det ju sopigt av mig att inte ta poänger som den där på större allvar.
Ok jag släpper mitt krystade gräv på @Hägerstrand om snajprösterna i slutet av R1👍
För mig håller sig Hägern då åt det grönare hållet.

Sidd

”Bybo”
@Anthrox
Du verkar fortfarande undvika att besvara mitt lilla gräv på dig (handlade om ditt&Impetigos gräl)
Var det en ulv som dribblade med dig eller stämmer det jag punktat upp?

Red ut det nu så slipper tråden spammas av mig ang detta också👍

Anthrox

@Anthrox
Du verkar fortfarande undvika att besvara mitt lilla gräv på dig (handlade om ditt&Impetigos gräl)

Jag har svarat på det tre gånger, tramspelle o_O

Anthrox

@Anthrox

Sidd

”Bybo”
Ok @Anthrox
Då försöker vi jobba ihop framåt för byn.

På min radar nu återstår WH, Basse (med nån av lågflygarna som bubblare men där har jag inget egentligen: Sodm, fjodde, anders).

Vore det R3 skulle jag rösta på Basse.

Nu när jag skrev detta så kanske det faktiskt finns en reel vitts med att vi faktiskt redan nu går ut med vem vi vill rösta på i R3.
För att kolla av läget i gruppen.

Utifrån det kan vi nämligen komma överens om vem som ska rösta först.
På så sätt kan vi kanske tvinga de vi tror är ulvar att inte ta röst-poängen med snajpning.

Påminner om att Octa har 2 röster OCH det har även 1 ulv.

Brynolf

Dum fan
Ok @Anthrox
Då försöker vi jobba ihop framåt för byn.

På min radar nu återstår WH, Basse (med nån av lågflygarna som bubblare men där har jag inget egentligen: Sodm, fjodde, anders).

Vore det R3 skulle jag rösta på Basse.

Nu när jag skrev detta så kanske det faktiskt finns en reel vitts med att vi faktiskt redan nu går ut med vem vi vill rösta på i R3.
För att kolla av läget i gruppen.

Utifrån det kan vi nämligen komma överens om vem som ska rösta först.
På så sätt kan vi kanske tvinga de vi tror är ulvar att inte ta röst-poängen med snajpning.

Bra ide Sidd. Hade jag tvingats välja nu nu nu så hade jag hängt Basse eller Andersson/Sodmikail. WH måste jag kolla noggrannare på om jag hinner. Häger och Fjodor är grönaste för mig.

Sodmikail

Nybo
Waterhouse har gått från rödast på banan till grön.
Varför?
Förra listan var sammanställd med utgångspunkt i att Xyas var ulv. Och då tyckte jag Waterhouse var misstänkt i sina poster och jag upplevde mest att hen sådde split och skapade förvirring. Att jag satte Waterhouse så långt ner på rödlistan berodde också på att jag blev gramse på försöken att ulvmåla mig. Jag var putt och förmodligen påverkad av hur jag uppfattade tonen. (Alternativt småsint).

Brynolf

Dum fan
Eftersom vi alla kommer rösta på Impen den här rundan så kan vi inte avgöra vem som har den där hemliga blodpoängen.

Men nu gör vi så här:

Vi omber vänligt en eller ett par suspekta typer att rösta på någon helt annan. Mig till exempel. Med lite tur ser vi att en av dessa herrar är lite mer erigerad än vad han ger sken av. Där har vi i så fall hittat Vimes mördare. Vägrar någon ställa upp på detta hånger vi honom.

Hur många vågar vi utse till denna grupp? Två kanske? Fler än två tror jag mest kommer leda till att vi kommer gissa fel på vem av dem som är mördarna. Och att bara välja en kanske är lite för snävt?

Eller är en ensam misstänkt bäst kanske? Kan tex gröne @Hägerstrand räkna på vad som ger bäst chanser att hitta en skurk?

Jag ställer som sagt upp som måltavla oavsett eftersom det är min ide.

Jag röstar på att @Basenanji och i andra hand @Andersson ska utses.

Anthrox

Bra ide Sidd. Hade jag tvingats välja nu nu nu så hade jag hängt Basse eller Andersson/Sodmikail. WH måste jag kolla noggrannare på om jag hinner. Häger och Fjodor är grönaste för mig.
Kan också vara ett ulvmove för att känna pulsen på hur nästa runda ser ut. Ifall alla skriver att de vill rösta ut Basse och ulv-basse har två BP kanske ulv-sidd mördar ulv-basse i natt för att behålla poängen.

Brynolf

Dum fan
Kan också vara ett ulvmove för att känna pulsen på hur nästa runda ser ut. Ifall alla skriver att de vill rösta ut Basse och ulv-basse har två BP kanske ulv-sidd mördar ulv-basse i natt för att behålla poängen.
Nå, då blir vi av med en ulv i varje fall...

Basenanji

Postd20modernist
Luften gick lite ur nu, har inget nytt att komma med. Mina ulvar är Impetigo, Octa och Hägerstrand. Impetigo är ju 99,99% ulv, Octagonal för att han blev den som fick blodspoäng av Impetigo, Hägerstrand för att han var så ivrig att bli nr 1 på Impetigo i R2.

Jag fattar att ni tycker jag är ulvig och tror inte at jag kan göra så mycket åt det. Men jag HAR aktivt röstat på en ulv, pressat ulven och försökt tänka och analysera idag. Tycker att ni läser mig både snålt och fel: det är inga konstiga argument jag lägger fram (om än fel), utan rimliga argument om vi utgår från att jag är bybo.
I morgon kanske det finns mer ork.

Anthrox

...vi blir av med en ulv en runda tidigare, och kan alltså jaga vidare utan att spendera en runda på att hänga Basse. Ingen större skada skedd.
Fast vi blir inte av med ulvens blod, vilket är lite som att vi inte alls blir av med ulven.

Anthrox

Luften gick lite ur nu, har inget nytt att komma med. Mina ulvar är Impetigo, Octa och Hägerstrand. Impetigo är ju 99,99% ulv, Octagonal för att han blev den som fick blodspoäng av Impetigo, Hägerstrand för att han var så ivrig att bli nr 1 på Impetigo i R2.

Jag fattar att ni tycker jag är ulvig och tror inte at jag kan göra så mycket åt det. Men jag HAR aktivt röstat på en ulv, pressat ulven och försökt tänka och analysera idag. Tycker att ni läser mig både snålt och fel: det är inga konstiga argument jag lägger fram (om än fel), utan rimliga argument om vi utgår från att jag är bybo.
I morgon kanske det finns mer ork.
Jag håller på att läsa om spelet från början, i ett försök att läsa bland annat dig med snällare ögon som inte färgats av mitt första intryck. Ska se om något förändras!

Anthrox

Två ulvar med en BP var är ju inte att föredra för byn framför en ulv med två BP.
Jag påpekade bara att det finns poänger i att ulvarna vill veta hur nästa runda ser ut. Vi vet ju inte att en ulv blivit mördad, så vi kommer ju fortfarande jaga två ulvar om det händer.