Jag har ju påtalat att
@Anthrox är den förste att lyfta BSK
Efter att Octagonal luftar en identisk idé i
#110 så argumenterar han istället konsekvent mot det. Varför den plötsliga vändningen Anth?
Jag tog upp det i post
#155 och
#401 men kan inte se att han bemött det. Min läsning här är att han introducerar idén, som ulvlaget bevisligen jobbat med, men inte vill associeras till BSK när utfallet kommer bli klart i start R2.
När Impetigo sen är outad som siare argumenterar Anthrox för att motclaim ska vänta till R2 i
Jag menade då, och fortfarande, att det vore att spela ulvarna i händerna. Med en ensam outad siare i R1 så är det strategiska valet att också låta denne hålla våra BP. Eftersom förstaclaimet är svårare att få testat i utröstning än andraclaimet (det har vi sett prov på R1) hade det då lett till byförlust start R3. Anthrox höll inte med, utan tyckte att vi skulle kunna plocka en ulv R1
#268 - Han har rätt i att det då inte leder till ulvvinst R3, men jag tycker inte att det är realistiskt att vi med en ensam outad siare skulle röstat på ett annat sätt än att samla BP hos siaren. Den som argumenterar för ett annat drev i den situationen har en enorm uppförsbacke.
Jag ser båda dessa fall som att de spelar ulvarna i händerna. Det första övergavs när någon annan drev det, eftersom resultatet av det skulle visa sig direkt i R2. Det andra drevs hårdare, vilket det kunde göra eftersom resultatet av det skulle visa sig först efter en ulvvinst i R3.