Sidd
”Bybo”
Jag är verkligen INTE bekväm med att du och Anthrox högg direkt och ligger först i kön.Mest eftersom Impetigos bortskänkta BP är väldigt obehagliga i två riktningar. Antingen är han en ulv som fått en present, eller så är han en blodpåse som ger dubbel utdelning när han blir nattmördad. Därför blir vi tvungna att rösta ut honom för att få tillbaka de BP:na till någon vi ser som mer grön - den bybon kommer då sitta på 3 BP, vilket är uppe i gödgrismängd som behöver konstant beskydd redan där. Om vi då är i situationen att vi ger en bybo den rollen så vill vi ju ha alla BP där, och inte några andra bybor med 2 BP som är safe att plocka medans vi är tvungna att skydda 3. Jag har första röst på Impe och de flesta verkar vara bekväma med det. Anthrox är tvåa, så han får rollen om jag blir nattmördad. Det är jag mindre bekväm med, men flera andra verkar bekväma med det så det böjer jag mig för.
Det här behövs inte om Octa blir grön nog att vi INTE vill rösta ut honom, utan är bekväma med att han stannar på 2 BP. Det känns svårt, men det kanske dyker upp något i granskningarna.
Jag vill ha mer input från andra vad gäller min belysning på din röstmanöver.
Jag har inte fått några svar alls från @Anthrox på mina frågor i början av denna runda.