Hägerstrand
Tror fortfarande på 7WA
Lågflygeriblindhet:…blind fläck för lågflygeri” - vad menar du?
Octa ligger på Brynolf, jag har hela spelet tyckt Brynolf är scum och nu du?
Basse?
Addera till det att jag tycker att en förlust mot en lågflygare är mycket mindre jobbig än att förlora mot en aktiv spelare medans man är upptagen med att rösta ut lågflygare.Till viss del är det ju också att jag helt enkelt inte fattar lågflygeri som ulvtaktik psykologiskt, även om jag fattar att det är vinnande i ett sånt här spel med potentiellt snabbt avslut. Om jag själv får välja mellan att spela ett spel och förlora eller att låta bli att spela det och vinna så väljer jag det första alternativet varje dag i vekckan.
Brynolf (ja, jättegammalt citat, jag vet):
Äh, vi kan lika gärna köra på Brynolf samtidigt. Eftersom vi redan har utspridda 2 BP-bybor (så länge Octa är bybo, vilket jag tror) så kan vi köra lite vanligt jävla varulvsspel och lite olika drev. Brynolf har sluppit undan skiten för xyasdrevet med att "ulvar gör inte så", men det kan de absolut göra. Det de inte vill fastna i är ju en lång argumentation där de måste cementera sin åsikt, och Brynolf kunde inte i förväg veta att drevet skulle vara tillräckligt för att övertala flera spelare. När han får frågan om xyascaset på slutet är han mycket mer försiktig.
Skådespelerimisstankarna för tobleronefyllan får stå för mig - jag vet att jag har en tendens att se ulverier i ärliga misstag - men jag tycker verkligen inte att det går att läsa som ett ärligt misstag. Då är den alternativa förklaringen "skådespelar för att kunna ta på sig dumstrut" mycket mer rimlig.