Nekromanti Vampyrlajvare mordmisstänkt

Ekorren

Warrior
Typiskt att det är roll- och datorspel som sätts i fokus i en sådan nyhetsartikel och framställs som om de är orsaken till dådet. Någon som är mentalt rubbad kan vara naturligt asocial och därför lockas till datorspelande (jag menar generellt, inte för att personen i fråga verkade asocial) men det är högst osannolikt att spelandet i sig orsakar mental störning. Tycker att artikeln var onödigt fokuserad på hans fritidsintressen istället för brottet i sig.

Surukai

Warrior
Fint att de kopplar ihop vampyrlajv och World of Warcraft...

Vi vet ju hur bra det gick sist det var vampyrlajvare och mord på löpsedlarna.

DarkMystic

Swordsman
Folk flippar över när typ en nörd blir tokig men när fotbolls fans spöar skiten ur folk och kostar staten massor av pengar så tittar alla åt olika håll.

Surukai

Warrior
För att inte tala om trafiken, drog- och vanliga rattfyllon har ju ihjäl hundratals varje år (+ en drös som bara är trötta, klantiga eller oförsiktiga och så då alla som är offer för de tidigare nämna orsakerna och bara råkar vara den "andra" bilen)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Är det något sorts formateringsfel, eller bara Expressens vanliga efterblivenhet som gör att ingressen inleds med meningen "Här agerar den misstänkte 33-åringen vampyr i ett rollspel - ett av hans stora fritidsintressen." Var då "här"? Har de klippt in hans ansikte på ett foto av Bella Lugosi, men glömde lägga in det i artikeln?

/tobias

rjonas

Hero
Jag tycker artikeln var skönt återhållen för en gångs skull. De låter ju till och med en annan gamer (förmodligen) komma till tals.

Arfert

Facit
"Vampyrbilden" fanns i pappersversionen av tidningen (artikeln fick ett helt uppslag).. en vanlig bild på en småfet nörd i lång skinnrock, med blurrat ansikte.

Tydligen missade de att lägga in den i webbartikeln.

Sen måste det ju vara nån slags VM i irrelevans..vad sjutton har hans vampyrlajvande när han var runt 20 med mordet att göra? Inget naturligtvis.

Nu vill jag se artikeln "SPELADE TENNIS - MISSTÄNKT PÅ MORDET PÅ XXXXX" med en sidebar "ANDRA BOLLSPORTER" och så vidare...

Fienden

Hero
... *väntar på att De Övergivnas Armé: Reloaded släpps*
VI ÄLSKAR DIG, DIDI! <3

Seriöst dock, alla vet väl att Expressen är idioter och, som Arf säger, deltagare i irrelevans-VM.

krank

Går ondskans ärenden
Är det här samma grej?

DN

Det låter lite lika, utom att DN är något mindre fuckade i huvudet. I det här fallet.

solvebring

Superhero
Tja, jag kan inte säga annat att det är löjligt och ledsamt att media ständigt hanterar de här sakerna på samma onödiga, okunniga vis. Men det säljer väl tidningar antar jag.

Min personliga åsikt är den att varken spel- eller TV-våld är det minsta farligt om man inte redan är sjuk från början. Är man fullt normal i skallen är det helt enkelt ofarligt. Fast det gäller ju allt, inte bara spel och dylika, såsom låttexter, skivomslag etc.

Dock tycker jag att det är klart ironiskt med tanke på innehållet i senaste Signaler. :gremwink:

solvebring

Superhero
Ja, fast DNs journalister verkar mycket mer funtade och seriösa. Inte en rad som vinklar det hela mot spelhobbyn. Otroligt! Cred till dem.

krank

Går ondskans ärenden
solvebring said:
Ja, fast DNs journalister verkar mycket mer funtade och seriösa. Inte en rad som vinklar det hela mot spelhobbyn. Otroligt! Cred till dem.
mja, lite:

"Festdeltagarna hade alla onlinespel som gemensamt intresse och det var genom spelet som kvinnan och den 33-årige mannen lärt känna varandra, enligt polisen."

Onlinespel tycker jag faktiskt tillhör "spelhobbyn", trots allt.

solvebring

Superhero
Mjo, fast det låter mer som ett förbigående "Därför fanns de tillsammans på platsen" än ett "De var galna, blodsdrickande djävulsdyrkare eftersom de spelade sådana där otäcka rollspel, skapade av Lucifer själv".

Fienden

Hero
solvebring said:
Mjo, fast det låter mer som ett förbigående "Därför fanns de tillsammans på platsen" än ett "De var galna, blodsdrickande djävulsdyrkare eftersom de spelade sådana där otäcka rollspel, skapade av Lucifer själv".
Jo, det här. Räkna hur många gånger det står "rollspel" i Expressen.
...
...
15 gånger (inklusive "fakta"-rutan)

Jag tror faktiskt att verbet "spela" är det som är vanligast förekommande i artikeln.

Phelan

Hero
Jobbar man på en skvallerblaska begår man väl tjänstefel om man inte SÄTTER TÄNDERNA i sånt här! :gremgrin:

Kvällstidningar skall inte bemötas, bara ignoreras. Klicka inte på länken!