solvebring
Superhero
Tja, fast jag vill ju ha fluffet också, fast mer som inspiration än något jag kommer att spela efter till punkt och pricka. Plus att fysiska böcker är att föredra framför PDF:er hur som helst. Men nå, jag tror jag ska skaffa Requiem också så får framtiden utlysa vilket av dem jag kommer att spela efter. Och det som nu faktiskt lockar mig med Requiem är att det verkar mer balanserat i sin helhet och verkar ha effektiviserats på en del regelpunkter.Tycker hur som helst att du ska använda den variant som du känner dig mest bekväm med. Om du ändå planerar att göra om stora delar av fluffet så kan du lika gärna ta den version som är mest lättillgänglig gratis. Båda två är riktigt bra spel rent fluffmässigt och det är bara urgamla gnällspikar som jag som bryr sig om felen i alla fall.
Jag vet att jag nyss fick det att låta som att jag kastar bort allt fluff och sköter allting själv. Så borde jag naturligtvis inte ha formulerat mig eftersom sanningen är mer denna: Jag läser mer än gärna fluff och jag använder det mer än gärna om det är bra fluff. Är det inte bra eller halvbra försöker jag oftast göra något eget bättre - enligt min smak - av det. Fast samtidigt vill jag ha en enkel utgångspunkt med mycket luft. Att man i VtR klippt bort klaner och gjort deras relationer lite mer off guard och varierade känns för mig som just den typen av läge jag vill ha. WW skriver förövrigt själva att den versionen är mer balanserad, regeleffektiv och intrigvänlig än VtM som gärna är mer fysisk och krigisk. Kort sagt låter VtR mer som det vampyrspel jag vill ha.
Fast jag ska hur som haver spela VtM först, ser det i alla fall ut som, om jag inte köper Requiem snart.