Nekromanti Vapen är för mesar?

Evil Peter

Hero
Tyvärr så klantade han sig. Vargen bet av han fingrarna. Så i den enorma smärtan blev kraggen paralyserad och vargen fick sig en redig lyxmåltid.
Hehe, ett exempel på när reglerna inte känns så bra imo. :gremsmile: Med den enorma adrenalinrusch man lär ha när man slåss för sitt liv mot en varg borde man inte bli paralyserad av ett sådant bett, speciellt inte en så härdad person som en kraggbarbar...

vertigo

Veteran
Då skulle du sett min främsta skapelse (där jag fick råd ifrån detta forumet)...
Jag skapade en Frakktrukh, fick två stycken 18 och satte dom på STY & Tål..

Sedan fick jag på bakgrundstabellen "Ett erövrat alv- eller dvärgavapen" vilket spelledaren sa jag inte fick ha med från början, eftersom det skulle ställa till det.. Först tyckte han att jag inte alls skulle få välja något annat, men till slut fick jag till det med ett människovapen :gremgrin:

Så efter mycket trugande, svordomar (från spelledaren) så tog jag ett Kraggsvärd.. Sedan valde jag ett Khirin, en binderakkhammare & en trukhyxa... Sedan köpte jag även en tirakkrok, två tiraksablar & två tirakhuggare...

Så till råga på allt fick jag en förmögenhet (eftersom jag hade en framgångsrik karriär) och fick 100 på tärningsslaget, dvs det högsta man kan få, och köpte den kedjebrynjan, den starkaste plåtrustning man kunde köpa och den bästa hjälmen, som jag tillverkade själv med en thabrink ovanpå...
Sedan fick jag på bakgrundstabellen att jag var packåsna

Ovanpå allt detta fick jag även en mycket ovanligt riddjur, en Ursin :gremlaugh:

Sedan mitt i spelet kom en av spelarna med in (under en natt), som var en alv och som blivit jagad av sina egna för att under en träning hade han "råkat" döda den han tränade och blev jagade av vakter från Sunariskogen som hade Serienae, den största och tyngsta bågen som finns. Jag befann mig då som spejare i ett träd och spejade efter inkräktare... Gissa vem som fick bågen & alla dryga dussinet pilar & dessutom har hantverksfärdigheten piltillverkning och pilspetstillverkning?

Låt mig bara säga, alla strider får jag tyvärr sköta, blir lite jobbigt i längden när SL slänger in dom var femte eller tionde minut...

Jaggernaut

Hero
Exotiska vapen [ANT]

...men till slut fick jag till det med ett människovapen...
...så tog jag ett Kraggsvärd. Sedan valde jag ett Khirin...

Tog du både ett kraggsvärd och ett khirin som speciella vapen istället för "ett erövrat alv- eller dvärgavapen"? Khirin är ju som kraggsvärd ett vapen som var man inte kan få tag på.

Jaggernaut

Hero
Re: Exotiska vapen

Om man ska följa Vapenmästaren, finns det Khirin i omlopp eftersom dom är krigsbyten

från Vapenmästaren said:
En del khirinsvärd har dock smugglats ut ur Menon--Aun och går därför att finna utanför det stängd imperiet.
Ja, det finns khirinsvärd i omlopp men ruskigt få. För att få tag på en måste man känna rätt folk eller ha väldigt tur. Sedan så borde dessa kosta snormycket (fast pengar var visst inget problem för din karaktär :gremsmile:).

Kraggsvärd finns också i omlopp utanför kraggbergen och kraggfolket. Dock så är de nog färre än de khirinsvärd som cirkulerar i Mundana, men sådan stor kvantitetsskillnad borde det inte vara.