Då skulle du sett min främsta skapelse (där jag fick råd ifrån detta forumet)...
Jag skapade en Frakktrukh, fick två stycken 18 och satte dom på STY & Tål..
Sedan fick jag på bakgrundstabellen "Ett erövrat alv- eller dvärgavapen" vilket spelledaren sa jag inte fick ha med från början, eftersom det skulle ställa till det.. Först tyckte han att jag inte alls skulle få välja något annat, men till slut fick jag till det med ett människovapen
Så efter mycket trugande, svordomar (från spelledaren) så tog jag ett Kraggsvärd.. Sedan valde jag ett Khirin, en binderakkhammare & en trukhyxa... Sedan köpte jag även en tirakkrok, två tiraksablar & två tirakhuggare...
Så till råga på allt fick jag en förmögenhet (eftersom jag hade en framgångsrik karriär) och fick 100 på tärningsslaget, dvs det högsta man kan få, och köpte den kedjebrynjan, den starkaste plåtrustning man kunde köpa och den bästa hjälmen, som jag tillverkade själv med en thabrink ovanpå...
Sedan fick jag på bakgrundstabellen att jag var packåsna
Ovanpå allt detta fick jag även en mycket ovanligt riddjur, en Ursin
Sedan mitt i spelet kom en av spelarna med in (under en natt), som var en alv och som blivit jagad av sina egna för att under en träning hade han "råkat" döda den han tränade och blev jagade av vakter från Sunariskogen som hade Serienae, den största och tyngsta bågen som finns. Jag befann mig då som spejare i ett träd och spejade efter inkräktare... Gissa vem som fick bågen & alla dryga dussinet pilar & dessutom har hantverksfärdigheten piltillverkning och pilspetstillverkning?
Låt mig bara säga, alla strider får jag tyvärr sköta, blir lite jobbigt i längden när SL slänger in dom var femte eller tionde minut...