Nekromanti Vapen till Vampyrjägare

Duddmannen

Hero
Håller med

Det är ju så i EON i alla fall att vem som helst kan ge sig på vad som helst. Det är en fråga om planering och en viss del tur huruvida det faller väl ut.

/Duddmannen

DAKRilla

Hero
Klagomål [OT]

Folk verkar ha enorma problem med att förstå när man klagar eller bara upplyser. Detta är minst sagt upprörande. Jag hade t.ex. en månadslång dispyt med en annan användare av detta forum som påstod att jag inte gjorde annat än klagade. Av de ca: 20 A4:orna text som diskussionen bestod av så lyckades han inte en enda gång, med svenska akademins definition på klaga i sitt förfogande, bevisa att jag klagat.

Shulger

Veteran
Re: Nope, nej, nix, funkar inte

Det förstås men jag "pratar" om en som har armar och ben

Visst man kommer så nära en vampyr när den anfaller men det går inte smyga sig på den menar jag, dom kan ju lukta till sig blod....eller?

Berfa

Veteran
Re: Vampyrjägare, forts.

Det beror på hur skicklig vampyren är.
Alla vampyrjägare med självrespekt känner till minst en av vampyrernas svagheter.

hmm...nu är jag inte så beläst på Lamior men vampyrerna vi spelar med (som är bäst =P) har iaf inte så många nackdelar:
-kan inte vara utan blod för länge.
-kan inte vistas i solljus.
-kan inte dricka dött blod.

kommer inte på några fler nu...

men iaf så är det saker som är rätt svåra att använda mot vampyren i strid...

/Berfa

Cohen

Swordsman

Solljuset.
Det finns en besvärjelse för solljus.

Men om man inte kan den eller har tid att använda den blir det spännande.

Cohen

Swordsman
Re: Nope, nej, nix, funkar inte

Det kan de säkert.
Det är det som gör det hela så intressant.

Inte drika dött blod? Nu ska vi inte kopiera Anne Rice här.
Själv ser jag inte poängen med den lilla nackdelen, men å andra sidan spelar jag VtM också.

Berfa

Veteran

Hmm...reglerna vi kör efter är iaf så...men klart dom är kopierade därifrån...bästa vampyrerna som finns ju!! =)

hmm...poängen med det är att vampyren måste vara försiktigare... m.m. ...men det kan iof också användas offensivt som vampyrjägaren i våran grupp gör...=P

/berfa

storken

Warrior

Precis. En vampyrs bekännelse har ju den kompletta vampyr-tolkningen. :gremwink:

Zamme

Veteran

Jo visst men jag skrev bara det där för att en människa i allmänhet inte kan mäta sig med en vampyr..

/Zamilian

Zamme

Veteran

Detta är bara vad jag anser men det kan nog bero på att vi kör med lite mäktigare vampyrer än andra gör..

/Zamilian

Zamme

Veteran
Re: Vampyrjägare

Citat: Ja rent logiskt är det förstås bättre att hålla distansen. Men för att imponera (och det är ju det som det egentligen handlar om när man kallar sig för Vampyrjägare) måste man in på nära håll med en 30 cm lång och vässad träpinne

Viktigast att imponera? Varför?
Om man är vampyrjägare så är man väl det av en anledning inte bara för att verka tuff. T.ex. så har en kille i den gruppen jag kör med en vampyrjägare som från början var Daakpräst och som ansåg att vampyrer var onda ting som borde förintas.
Denna präst började sedan jaga vampyrer och när han en gång fick tag på en så tvingade han vampyren att göra honom till en vampyr så att han skulle kunna dräpa dessa varelser lättare.
Där har du en bra anledning för att vara vampyrjägare. Att vara det för att imponera var det dummaste jag har hört på länge.

/Zamilian

Paro

Veteran

Way to go Zamilian, my man!

Fortsätt sprida goda rykten om Kainat så ger jag Zamilian en natt på höskullen tillsammans med Minolin nästa gång vi kör Stora kampanjen :)

//Paro

storken

Warrior

man kan ju inte säga något dumt om Kainat. han är ju våran action-hjälte :gremgrin:

Staffan

Myrmidon

Säger jag. Den främste kännaren av allt Buffy-relaterat material här på forumet.
Det där vill jag nog protestera mot. Jag hänger iofs inte såå mycket just här på Eon-forumet, men är det nån som är Buffy-geek så är det jag :gremcool: .

Apropå armborst och Buffy så funkar de rätt bra på klenare vampyrer, och hjälper helt klart för lite klenare kämpar (t ex Giles, Gunn, eller liknande), men äldre vampyrer som Angel eller Spike är så pass snabba att de rätt lätt kan ducka för en skäkta.

Berfa

Veteran

man kan ju inte säga något dumt om Kainat. han är ju våran action-hjälte

Klart man kan...bara det att det är svårt att komma på något =P...men man kan säga...hmm...t.ex. att han alltid kommer att blekna i jämförelse med Mortez och Gain, de äkta...även fast Mortez är död (troligt! =P) och Gain snart kommer att vara det (helt säkert!) =))...så är de ändå äkta!! =)

/Berfa