Nekromanti Vapen?

Johan K

Gammal & dryg
Kan tänkas...

Tjaaa, det är ju en risk man får ta.../images/icons/smile.gif
kan man inte ta N2 seröst för den delen ? Jag för min del tror att man kan göra det hurr seriöst som hellst... Fast det kan nog bli en utmaning./images/icons/grin.gif

Johan K

Gammal & dryg
jo men.. (OT)

Det är ju inte lika tillfredsställande som att sätta en kula mitt i planeten

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Seriostitet i Neotech.

Neotech kan definitivt spelas seriöst. Lika seriöst som något fantasy spel (typ Eon) i alla fall. Det beror mestadels på spelarna, som vanligt.

/Naug, som har en "seriös" Neotech Kampanj

Johan K

Gammal & dryg
Ja, det kan det..

Tror att man kan spela i princip alla rollspel seriöst, bara man ger sig fasen på det.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: jo men.. (OT)

Vad gör du helst, sätter en kula i planeten eller tjugo kulor i resterande delar av kroppen? /images/icons/wink.gif

*väljer det senare alternativet - därför bör man ha minst två k-pistar per fyra pistoler man bär med sig*

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Kan tänkas...

Klart det kan spelas seriöst. Jag tvivlar inte en sekund på att det är lika seriöst som Eon - om inte seriösare.

Men jag kan inte spela NeoTech seriöst. /images/icons/blush.gif (jag har försökt, men det slutar alltid med en pistol/k-pist i vardera handen)

NeoTech för mig är semestern från det seriösa Eon /images/icons/smile.gif. Liksom. Eller nåt.

Johan K

Gammal & dryg
Tillfredställelsen !! (OT)

tar nog det 1:a alternativet... Känns ALLTID lika skönt att göra en snygg grej.../images/icons/devil.gif

Johan K

Gammal & dryg
Aha !!

Så kan man ju åxå se på det !!
har bara inte tänkt på det./images/icons/hairy.gif

Krille

Super Moderator
Bara osäkra mobbare har massor med vapen

"Har du, allvarligt talat, någon gång spelat NeoTech med en karaktär utan 14 pistoler/k-pistar under trenchcoaten (och en motorsåg i en bag som man alltid har med sig)? Det är inte lika kul..."

Jupp. I en kampanj så hade rollpersonerna följande vapen:

Överste Jevgenij Eduardovitj Mikhailov, Rysslands militärattaché i Japan (och GRU-agent): Till att börja med ingenting. Sedan gick han över till en Makarov-pistol. På slutet fick han på sig fältparkan och grabbade sin kalasjnikov.

William "Bill" Johnston, Asien-chef för IBM-Fuji: Till att börja med ett saftigt häfte med företagscheckar. Sedan fick han en kalasjnikov på slutet, samtidigt som Jevgenij Eduardovitj fick sin.

Patrick Riker, presidentens säkerhetsrådgivare: Till att börja med ingenting. På slutet hämtade han ut en automatpistol på ambassaden. Han sköt totalt två skott och missade båda.

Katsuichi Taniko, kashira för yakuza-familjen Katsuichi: Två svärd. Och en sumotori med pistol som livvakt. Plus ett antal japaner i svart kostym med solglasögon, öronsnäcka och en pistol var.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Fast det blir inte nödvändigtvis...

Javisst kan man spela allting seriöst ifall man vill.
Fast det blir inte nödvändigtvis bra bara för att man spelar det seriöst.

Ta en renodlat humorrollspel som Paranoia t.ex. det blir fullständigt urkasst om man är dum nog att försöka spela det seriöst /images/icons/wink.gif

/Naug

Kormantaouk

Veteran
Re: Bara osäkra mobbare har massor med vapen

räknar du min karaktär som mobbare om man från början inhandlar:
.50 Automatpistol (uran, golden sabre å vanlig ammo)
Hagelgevär cal 10G (uransluggs å vanlig hagel)

hadde dock ruskig tur på bakgrundsslagen...
startade med drygt 180.000 Euro

DAKRilla

Hero
Re: Bara osäkra mobbare har massor med vapen

"hadde dock ruskig tur på bakgrundsslagen...
startade med drygt 180.000 Euro"

Du hade inte rusikigt tur, utan snarare normaltur. Det är nämligen väldigt vanligt att börja med sjukligt stora summor pengar i N2. T.ex. så är det endast en karaktär av 8 stycken jag känner till som startat med mindre än 100.000 €.

ZerXes

Veteran
Re: Tillfredställelsen !! (OT)

Självklart det 1:a alternativet, det räcker med en 15mmAMR från min trogna gammla H&K.../images/icons/devil.gif

Johan K

Gammal & dryg
Hårda killar !!

det där låter ju som en farlig sammling killar ju !!
Skulle inte enns vilja möta dem om jag hadde en pansarvagn i bakfickan../images/icons/yikes.gif

Johan K

Gammal & dryg
okej då...

ok, jag ger mig i det fallet...../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif