Nekromanti Var köpa Game Science-tärningar

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag vill verkligen ha Game Science-tärningar, men mina försök att via google hitta en bra affär som säljer dem lyckades inte. Någon som har köpt dem och kan rekommendera?

Möller

Hubert Hortlax
De finns att hitta på e-bay, men inte det kompletta sortimentet.

Patrick Bateman

Warrior
Gamescience egen hemsida hittar du här.

Webbutiken där de säljer sina tärningar heter Gamestation.net. Sidan är inte helt lättnavigerad om du är ute efter Gamescience olika set med tärningar. I vänster sidokolumn på startsidan väljer du kategori "Dice", sen "7-piece RPG Dice Sets", sen "GameScience Precision". Eller klickar på den här länken.

Storuggla

Champion
Jag tittade först på gamestations hemsida men fann att den var för jobbig att navigera. De säljs även via amazon såg jag, så nu när dollarna är låg...
Fördelen med amazon är väl att jag kan navigera den utan att få krupp och slipper lämna ut mina uppgifter till ännu en handlare.

Storuggla, svarta ska de vara

solvebring

Superhero
Najs påminnelse! =) Jag har själv funderat över att fixa GS-tärningar.

Får lov att göra det inom snar framtid. Noterar att det faktiskt finns GS med märkta siffror. Det är great, för seriöst har jag lite tvärt för tärningar där man inte ser siffrorna tydligt. Speciellt om det är dunkelt. Jag har faktiskt stuvat undan alla mina "urfina" tärningar som inte är ljusa med svarta siffror eller mörkare med vita siffror. Man ska kunna se utfallet i all typ av belysning, i alla rum i alla väder, resonerar jag.

Nå, frågan är dock bara den... GS-tärningar är ju berömda för att de är totalt obehandlade efter gjutning och därmed är riktigt, riktigt jämna. Men hur är det då med de set som faktiskt har märkta siffror - skulle de vara sämre eller något sådant? Noterar att de iaf är dyrare.

Någon som vet, tror, eller har någon kunskap om saken? Inte för att jag tror att det gör så big difference, men det vore roligt att veta - om de t.ex. gjutit i flera lager istället för att lacka(?) - eller hur det förhåller sig. Det är ju liksom kasst att göra sig besväret och köpa precisa tärningar som inte är the real shit...

Patrick Bateman

Warrior
solvebring said:
Nå, frågan är dock bara den... GS-tärningar är ju berömda för att de är totalt obehandlade efter gjutning och därmed är riktigt, riktigt jämna. Men hur är det då med de set som faktiskt har märkta siffror - skulle de vara sämre eller något sådant? Noterar att de iaf är dyrare.

Någon som vet, tror, eller har någon kunskap om saken? Inte för att jag tror att det gör så big difference, men det vore roligt att veta - om de t.ex. gjutit i flera lager istället för att lacka(?) - eller hur det förhåller sig. Det är ju liksom kasst att göra sig besväret och köpa precisa tärningar som inte är the real shit...
Vad jag kan läsa mig till på Gamestation.net så är siffrorna ifyllda för hand (hand-inked). Det verkar alltså vara samma tärningar med nummer i försänkt relief, med skillnaden att sifforna är ifyllda med avvikande färg. Gissar att det är orsaken till det högre priset.

solvebring

Superhero
Patrick Bateman said:
solvebring said:

Vad jag kan läsa mig till på Gamestation.net så är siffrorna ifyllda för hand (hand-inked). Det verkar alltså vara samma tärningar med nummer i försänkt relief, med skillnaden att sifforna är ifyllda med avvikande färg. Gissar att det är orsaken till det högre priset.
Okej. Well, vad trevligt. Så ska jag sikta på sådana vid ett senare tillfälle. Jag har börjat föredra alltmer enklare tärningar med åren. Ju tydligare och ju mindre lullull desto bättre. Att dessa sedan är så bra man kan få det vad gäller slump är ju fetplus. Deras stilrenhet är förövrigt jävligt snyggt, tycker jag-