Jag beställde från Amazon, och där fanns det tyvärr inga självlysande tärningar.anth said:Hojta om du ska beställa så hänger jag med på ett hörn. Jag är ut efter ett självlysande 12-tärnings-set
Vad jag kan läsa mig till på Gamestation.net så är siffrorna ifyllda för hand (hand-inked). Det verkar alltså vara samma tärningar med nummer i försänkt relief, med skillnaden att sifforna är ifyllda med avvikande färg. Gissar att det är orsaken till det högre priset.solvebring said:Nå, frågan är dock bara den... GS-tärningar är ju berömda för att de är totalt obehandlade efter gjutning och därmed är riktigt, riktigt jämna. Men hur är det då med de set som faktiskt har märkta siffror - skulle de vara sämre eller något sådant? Noterar att de iaf är dyrare.
Någon som vet, tror, eller har någon kunskap om saken? Inte för att jag tror att det gör så big difference, men det vore roligt att veta - om de t.ex. gjutit i flera lager istället för att lacka(?) - eller hur det förhåller sig. Det är ju liksom kasst att göra sig besväret och köpa precisa tärningar som inte är the real shit...
Okej. Well, vad trevligt. Så ska jag sikta på sådana vid ett senare tillfälle. Jag har börjat föredra alltmer enklare tärningar med åren. Ju tydligare och ju mindre lullull desto bättre. Att dessa sedan är så bra man kan få det vad gäller slump är ju fetplus. Deras stilrenhet är förövrigt jävligt snyggt, tycker jag-Patrick Bateman said:Vad jag kan läsa mig till på Gamestation.net så är siffrorna ifyllda för hand (hand-inked). Det verkar alltså vara samma tärningar med nummer i försänkt relief, med skillnaden att sifforna är ifyllda med avvikande färg. Gissar att det är orsaken till det högre priset.solvebring said:Nå, frågan är dock bara den... GS-tärningar är ju berömda för att de är totalt obehandlade efter gjutning och därmed är riktigt, riktigt jämna. Men hur är det då med de set som faktiskt har märkta siffror - skulle de vara sämre eller något sådant? Noterar att de iaf är dyrare.
Någon som vet, tror, eller har någon kunskap om saken? Inte för att jag tror att det gör så big difference, men det vore roligt att veta - om de t.ex. gjutit i flera lager istället för att lacka(?) - eller hur det förhåller sig. Det är ju liksom kasst att göra sig besväret och köpa precisa tärningar som inte är the real shit...