Re: Musik för döden?
"Don't get me started on that. Hennes grej på ansiktet måste vara en av de dummaste gimmickarna någonsin. Den var så hemsk och det var så synd om henne och det gick inte att åtgärda, och vad händer? Boogieman äter upp den?!?!? For effs sake, hur jäkla dumma tror de att publiken är?"
Hahaha, det var ju guld. Då började man ju undra vad som hänt, vem som brunnit. De sätter en skum utväxt på kinden hennes, så hon blir tvungen att brottas med en mask för att den inte ska ramla av. Och när de tröttna på det så krubbar Boogieman upp den! Det är ju helt bizarro, man börjar ju undra om det var tänkt att bli så eler om de bara rökte på lite väl mycket i manusmötet...
"Boogieman förresten, borde han inte vara frisk igen snart? Jag tror att om han bara kommer över oövervinneligstadiet som alla nya brottare går genom så kan han faktiskt bli en intressant brottare."
Njaaa. Jag såg några matcher med honom och det gick ut på samma sak: Han går in i ringen som en snubbe med grava nervskador, han blir bearbetad en liten stund och sen så gör han
ett anfall,
ett grepp och så... har han vunnit. Sen käkade han daggmaskar. Oh vad roligt att se. Nä, tvi.
"Eller bara anlita några från andra förbund. Det finns många jäkligt duktiga tjejbrottare där ute, ofta med riktigt spektakulära Lucha Libre moves."
Fast tydligen vill publiken se underklädesmodeller istället. Man får hoppas att Vince hörde alla "Lets go Mickie" som Mickie James fick under hennes fejd med Trish och tar in folk som kan brottas.
"Han funkar bäst utanför ringen, hans brottning är rätt medioker, men han är bra på att reta publiken."
Där har du skillnaden mellan Boogieman och JBL. JBL funkar utanför ringen och kan göra saker när han är skadad. Boogieman slängs ut. Som... öh, Kurt Angle.
"En intressantare fråga är när de ska bryta upp Spirit Squad."
Snart. Hoppas jag. Så slipper jag se de där gröna kläderna och på tal om grönt:
"Och släng ut Finleys jäkla dvärg"
Det skrämmande är ju att dvärgen funkar. Alla som möter Finlay tvingas fajtas med en dvärg också, men alla verkar jätteförvånade och skrajja för... en dvärg! Det är det hela suspension of disbelief som roar mig
"Hade jag haft massor av pengar så skulle jag startat ett svenskt brottningsförbund. Jag tror jag skulle kunna åstadkomma något så mycket bättre än vad McMahon kan."
Finns några jeppar i Göteborg som wrestlas, men inget riktigt förbund tror jag. Grejja Hoa-Hoa som kommentator bara.
Storuggla, oompa oompa-ringleader