Nekromanti Var Musik för Döden, nu brottare

Storuggla

Champion
"Min gissning också. Undertakers entrémusik är lite inspirerad av den, om det hjälper. "

Sen brottas han som en kasse ruttn abananer också. Sug-wrestlare.

Storuggla, Vince suger han med

Troberg

Sinister eater
Re: Musik för döden?

Sen brottas han som en kasse ruttn abananer också. Sug-wrestlare.
Det värsta är inte hans brottning, det värsta är att han har en image som inte tål förluster. Jag hatar "oövervinnelig-images". Han har dessutom en image som bara funkar som utmanare, det är meningslöst att låta honom hålla ett bälte. Jag säger som ECW-fansen: "Boooring! Boooring! Boooring! Boooring!".

Tacka vet jag Tommy Dreamer, han kan gå bra matcher och förlora gång på gång, och fansen älskar honom ändå.

Storuggla

Champion

"Det värsta är inte hans brottning, det värsta är att han har en image som inte tål förluster."

*host*Hogan*host*. De påminner lite om varandra faktiskt, båda är tokhypade, dyker upp några gånger om året i en kasse fejd där folk i Takers fall låtsas vara skraja för honom och i Hogans fall förolämpar Hulkamania och sedan så får de däng. I Takers fall tar det ett tag medan han står dä och sedan chokeslammar han dem och så är det slut. Hogan står där, sliter sönder sin tshirt, spöar upp motståndaren på en minut och står sedan och posar resten av matchen. Sunk! Skillnaden ligger väl i att Hogan ska vara en stövel backstage som vägrar låta folk vinna över honom och att Taker ska vara trevlig (Ric Flair nämner honom i positiva ordalag i sina memoarer).

"Han har dessutom en image som bara funkar som utmanare, det är meningslöst att låta honom hålla ett bälte."

Jupp. Och vad är det för gimmick? Han är det stora monstret som de hotar med. Det känns förutsägbart, A spöar alla på SMackdown tills Teddy Long drar fram Undertaker. De möts i en HIAC-match och sen är det slut. B börjar på Smackdown och spöar alla och Teddy Long drar fram Undertaker... rinse and repeat.

"Tacka vet jag Tommy Dreamer, han kan gå bra matcher och förlora gång på gång, och fansen älskar honom ändå."

Bah. RVD och Carlito Caribbean Cool, det är karlar det! Men om vi ska snacka slagpåsar som publiken älskar så måste man ju nämna Flair. Snubben är ju något WWE använder för att få nykomlingar att se farliga ut. Mest för att Flair kan få en kossa att se bra ut i ringen.

Storuggla, magvärmaren är i trafik

Troberg

Sinister eater

Jupp. Och vad är det för gimmick? Han är det stora monstret som de hotar med.
Det funkade bättre med "biker-Undertaker", även om det var långt ifrån bra.

RVD och Carlito Caribbean Cool, det är karlar det!
Bästa med RVD var hans match efter att han blivit tagen av polisen, när publiken skanderade "Marijuana! Marijuana!", och hur Paul Heyman senare diskret talade om för publiken att det var deras fel att han blivit avstängd. Officiellt så sa han att publiken drev honom att pressa sig för hårt, men alla visste att det var för att de inte kunde ha honom i TV när publiken mässade sådana ord.

Men om vi ska snacka slagpåsar som publiken älskar så måste man ju nämna Flair. Snubben är ju något WWE använder för att få nykomlingar att se farliga ut. Mest för att Flair kan få en kossa att se bra ut i ringen.
Flair får för lite hype nu. Ärligt talat skulle han antagligen må bäst av att gå över till ECW. Han är inte bang för hårda matcher, publiken där respekterar honom och han skulle faktiskt fått en chans att gå upp mot lite bälten.

Nu ska jag gå och kolla på tisdagens ECW.

(Någon vänlig admin kanske skulle bryta ut den här deltråden till en separat OT-tråd?)

Storuggla

Champion

"Det funkade bättre med "biker-Undertaker", även om det var långt ifrån bra."

Den var okej.

"Bästa med RVD var hans match efter att han blivit tagen av polisen, när publiken skanderade "Marijuana! Marijuana!""

Det var ju komik på hög nivå.

"Flair får för lite hype nu. Ärligt talat skulle han antagligen må bäst av att gå över till ECW. Han är inte bang för hårda matcher, publiken där respekterar honom och han skulle faktiskt fått en chans att gå upp mot lite bälten."

Hmm. Bra tanke. Han har ju inget emot att blöda och gå skumma matcher.

"(Någon vänlig admin kanske skulle bryta ut den här deltråden till en separat OT-tråd?)"

Nepp, men väl en modererande Storugla :gremgrin:

Nåväl, det jävligaste jag såg nyligen var när William Regal och Finlay skulle möta Bobby Lashley på Great American Bash (tror jag) men Lashley uteblev pga levervären långt över det tillåtna. Och Regal och Finlay brottas, snygg wrestling med schyssta grepp. Och publiken vrålar "Booooring, booooring!" tills dvärgen blandade sig i matchen. Det gillade de. WWEs publik är idioter.

Storuggla, Columboposer

Troberg

Sinister eater

Nåväl, det jävligaste jag såg nyligen var när William Regal och Finlay skulle möta Bobby Lashley på Great American Bash (tror jag) men Lashley uteblev pga levervären långt över det tillåtna. Och Regal och Finlay brottas, snygg wrestling med schyssta grepp. Och publiken vrålar "Booooring, booooring!" tills dvärgen blandade sig i matchen. Det gillade de. WWEs publik är idioter.
Instämmer helt. ECW-publiken är mycket bättre, det märks att de faktiskt är insatta i ämnet och genuint ntresserade. Att de dessutom är rakt på sak och säger vad de tycker gör inte saken sämre.

Är det förresten bara jag som har en känsla av att det är en fejd på gång i ECW mellan "original-ECW" och "nya ECW"? Fler och fler original vänder sig mot Heyman, och nästan alla matcher är mellan grupperna.

Det skulle vara en bra fejd. Dessutom skulle det ge Heyman en möjlighet att bli snäll igen, han passar mycket bättre som "bossen som står på brottningens sida i vått och torrt" än som en kass Vincent McMahon-kopia.

Det skulle också vara ett bra tillfälle att plocka tillbaka Edge och Lita till ECW, speciellt med tanke på att RAW och Smackdown i princip har avvecklat tjejbrottningen till förmån för fotomodeller i underkläder. Lita skulle vara en bra början på ett tjejbälte i ECW, kan de dessutom få tillbaka Beulah McGillicutty och teckna kontrakt med tex Molly och några till så skulle de ha en bra start. Som det är nu så har WWE bara Lita och Mickie James som vettiga tjejbrottare (även om Melina har en viss potential, som hon tyvärr inte får visa).

Storuggla

Champion

"Är det förresten bara jag som har en känsla av att det är en fejd på gång i ECW mellan "original-ECW" och "nya ECW"?"

Hade jag inte ens tänkt på :gremblush: Vore kul om deet var så däremot.

"Det skulle också vara ett bra tillfälle att plocka tillbaka Edge och Lita till ECW, speciellt med tanke på att RAW och Smackdown i princip har avvecklat tjejbrottningen till förmån för fotomodeller i underkläder."

Jag gillade inte Edge förut, när hans gimmick var en psykotisk snubbe som gnällde över att han inte fick det han förtjänade. Sen spöade han Cena och blev en vidrig översittare och bra badguy, så jag skulle gärna se honom kvar på RAW mest för att liva upp den showen, annars komer framtida RAW-sändningar bestå av 90% Vince McMahons orerande och 5% DIva search. Och så 5% resten. :/

"Lita skulle vara en bra början på ett tjejbälte i ECW, kan de dessutom få tillbaka Beulah McGillicutty och teckna kontrakt med tex Molly och några till så skulle de ha en bra start. Som det är nu så har WWE bara Lita och Mickie James som vettiga tjejbrottare (även om Melina har en viss potential, som hon tyvärr inte får visa)."

Det skumma är att WWE har några bra tjejbrottare. Mickie James fick visa framfötterna och hon var ju bra (hennes Psychogirl-gimmick var kul också), Lita som du redan nämnt. Men sen har de Melina, som aldrig verkar får brottas och Jillian Hall som mest bokade för att vicka på tuttarna i usla matcher. Med de här fyra kunde de bygga något ifall de tog in folk som kunde brottas, men deras rekryterare anställde senaste två underklädesmodeller för att de såg bra ut i en underklädeskatalog istället för att kolla in vilka som jobbade bra i OVW, träningsligan.

Förresten, när fan ska JBL komma tillbaka till ringen? Ska de inte ge honom ett bälte så funkar han bättre som kommentator.

Storuggla, dardanellernas besegrare

Troberg

Sinister eater

Jillian Hall som mest bokade för att vicka på tuttarna i usla matcher.
Don't get me started on that. Hennes grej på ansiktet måste vara en av de dummaste gimmickarna någonsin. Den var så hemsk och det var så synd om henne och det gick inte att åtgärda, och vad händer? Boogieman äter upp den?!?!? For effs sake, hur jäkla dumma tror de att publiken är?

Boogieman förresten, borde han inte vara frisk igen snart? Jag tror att om han bara kommer över oövervinneligstadiet som alla nya brottare går genom så kan han faktiskt bli en intressant brottare.

Med de här fyra kunde de bygga något ifall de tog in folk som kunde brottas, men deras rekryterare anställde senaste två underklädesmodeller för att de såg bra ut i en underklädeskatalog istället för att kolla in vilka som jobbade bra i OVW, träningsligan.
Eller bara anlita några från andra förbund. Det finns många jäkligt duktiga tjejbrottare där ute, ofta med riktigt spektakulära Lucha Libre moves.

Förresten, när fan ska JBL komma tillbaka till ringen? Ska de inte ge honom ett bälte så funkar han bättre som kommentator.
Han funkar bäst utanför ringen, hans brottning är rätt medioker, men han är bra på att reta publiken.

En intressantare fråga är när de ska bryta upp Spirit Squad. De är kapabla brottare och har potential, men när deras enda bidrag är att förstöra annars bra matcher så blir de inte uppskattade. Dela upp dem i flera tag teams (tex via en intern fejd) eller ge dem solokarriärer, för nu funkar det inte.

Och släng ut Finleys jäkla dvärg (jag har inget mot dvärgar, men när det bara blir lyteskomik så är det smaklöst)! Är inte freakshowernas tid över nu?

Hade jag haft massor av pengar så skulle jag startat ett svenskt brottningsförbund. Jag tror jag skulle kunna åstadkomma något så mycket bättre än vad McMahon kan. Jag har till och med lite gimmicks och storylines klara, inklusive ett bra namn: CVW (Cult of Violence Wrestling). Just nu ligger det dovk lite utanför min ekonomiska räckvidd. Jag har dock en sprillandes ny plasmasvets på ingående (får den förhoppningsvis på måndag), så om någon kan fixa materialet så kan jag bygga en ring!

Storuggla, dardanellernas besegrare
Puh, ett kort ögonblick trodde jag att det var fontanellernas betäckare.

Storuggla

Champion

"Don't get me started on that. Hennes grej på ansiktet måste vara en av de dummaste gimmickarna någonsin. Den var så hemsk och det var så synd om henne och det gick inte att åtgärda, och vad händer? Boogieman äter upp den?!?!? For effs sake, hur jäkla dumma tror de att publiken är?"

Hahaha, det var ju guld. Då började man ju undra vad som hänt, vem som brunnit. De sätter en skum utväxt på kinden hennes, så hon blir tvungen att brottas med en mask för att den inte ska ramla av. Och när de tröttna på det så krubbar Boogieman upp den! Det är ju helt bizarro, man börjar ju undra om det var tänkt att bli så eler om de bara rökte på lite väl mycket i manusmötet...

"Boogieman förresten, borde han inte vara frisk igen snart? Jag tror att om han bara kommer över oövervinneligstadiet som alla nya brottare går genom så kan han faktiskt bli en intressant brottare."

Njaaa. Jag såg några matcher med honom och det gick ut på samma sak: Han går in i ringen som en snubbe med grava nervskador, han blir bearbetad en liten stund och sen så gör han ett anfall, ett grepp och så... har han vunnit. Sen käkade han daggmaskar. Oh vad roligt att se. Nä, tvi.

"Eller bara anlita några från andra förbund. Det finns många jäkligt duktiga tjejbrottare där ute, ofta med riktigt spektakulära Lucha Libre moves."

Fast tydligen vill publiken se underklädesmodeller istället. Man får hoppas att Vince hörde alla "Lets go Mickie" som Mickie James fick under hennes fejd med Trish och tar in folk som kan brottas.

"Han funkar bäst utanför ringen, hans brottning är rätt medioker, men han är bra på att reta publiken."

Där har du skillnaden mellan Boogieman och JBL. JBL funkar utanför ringen och kan göra saker när han är skadad. Boogieman slängs ut. Som... öh, Kurt Angle. :gremsuck:

"En intressantare fråga är när de ska bryta upp Spirit Squad."

Snart. Hoppas jag. Så slipper jag se de där gröna kläderna och på tal om grönt:

"Och släng ut Finleys jäkla dvärg"

Det skrämmande är ju att dvärgen funkar. Alla som möter Finlay tvingas fajtas med en dvärg också, men alla verkar jätteförvånade och skrajja för... en dvärg! Det är det hela suspension of disbelief som roar mig :gremsmile:

"Hade jag haft massor av pengar så skulle jag startat ett svenskt brottningsförbund. Jag tror jag skulle kunna åstadkomma något så mycket bättre än vad McMahon kan."

Finns några jeppar i Göteborg som wrestlas, men inget riktigt förbund tror jag. Grejja Hoa-Hoa som kommentator bara.

Storuggla, oompa oompa-ringleader

Troberg

Sinister eater

Njaaa. Jag såg några matcher med honom och det gick ut på samma sak: Han går in i ringen som en snubbe med grava nervskador, han blir bearbetad en liten stund och sen så gör han ett anfall, ett grepp och så... har han vunnit. Sen käkade han daggmaskar. Oh vad roligt att se. Nä, tvi.
Vilket var anledningen till att han bör komma över oövervinneligstadiet. Får han förlora ibland kan han bli bra.

Boogieman slängs ut. Som... öh, Kurt Angle.
Fast Angle gick ju på egen förfrågan, dels till följd av skador, men också på grund av familjeproblem.