Nekromanti Varför är det så många avstängningar nu?

RasmusL

Champion
Robert Jonsson said:
Alltså, du gör en väldig stor poäng av att community är dåligt så det känns inte konstigt att man uppfattar dig fel.

För att förtydliga min poäng: jag håller inte alls med dig om att du missar massa kunskap och insikter bara för att du lär känna personer och är artig. Du vinner inte mer kunskap på att skala bort det.
Inget jag skriver handlar om att inte vara artig.
Posten du gör verkar handla om "jag gillar inte community-aspekten", istället för hur "maximerar" vi lärdom genom diskussioner. Med andra ord, det är bara en personlig preferens utan bäring för kunskapsintaget.
Precis, jag gillar inte communitygrejen. Jag kan fortsätta att hantera det här som ett diskussionsforum men om det stör andra så känns det ovärt, då finns det arenor där jag inte provocerar någon vid sidan av pga avsaknaden av bomull i inläggen.

Recca

Femme Fatale
Förlåt för att jag är så bråkig. Det var absolut inte meningen att den tråd jag skrev skulle kunna läsas av de personer jag skrev om. Jag visste med mig att de inte var medlemmar på forumet. Hade de varit det hade jag aldrig startat en sån tråd.

Jag har startat trådar av den typen förr utan reprisalier. Då har jag också diskuterat personer som jag haft problem med, antingen deras spelstil eller deras sätt. Jag har inte blivit avstängd då, men den här gången blev jag det. Jag har aldrig blivit varnad förr för detta, och den här gången blev jag avstängd utan varning.

Jag ser väl min avstängning som ganska orättvis egentligen och har svårt att ta till mig den. Jag förstod inte motiveringen heller. Generellt sett så vet jag inte riktigt vad jag gör för fel som gör att jag blir avstängd. Jag upplever det som att ribban höjts på sistone och jag har väldigt svårt att veta var gränsen går.

Jag ser inte hur min senaste avstängning berodde på en eller flera regelöverträdelser. Enligt motiveringen handlar det om att jag har en attityd som inte uppskattas. Personligen behöver jag tydligare riktlinjer om jag ska veta vad jag får och inte får göra. Jag tycker inte det är okay att få nya riktlinjer i och med en avstängning. Det känns som att avstängningen snarare handlade om att göra ett exempel av mig.

Angående min tråd som föranledde min avstängning: Ta bort den, snälla. :gremfrown:

Genesis

Ni dés ni maître
Qwertyui said:
...och då har jag inte mycket att hämta här. Ha det bra!
Jag hoppas att du inte tar mitt inlägg om hur jag uppfattar forumet som någon allmän uppfattning. Jag ville bara säga hur jag ser på saken.

Vimes

Sillkung
Qwertyui said:
Precis, jag gillar inte communitygrejen. Jag kan fortsätta att hantera det här som ett diskussionsforum men om det stör andra så känns det ovärt, då finns det arenor där jag inte provocerar någon vid sidan av pga avsaknaden av bomull i inläggen.
Att du har provocerat och blivit avstängd har ju inget att göra med att du interagerat med WRNU som om det vore ett diskussionforum istället för ett community, det handlar om att du varit en dick vid några tillfällen.

Jag kan i viss mån sympatisera med din hållning, men i skenet av dina avstängningar får jag lite dålig smak i munnen av den linje du driver här.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Apropå det här med artighet ...

Vimes said:
Att du har provocerat och blivit avstängd har ju inget att göra med att du interagerat med WRNU som om det vore ett diskussionforum istället för ett community, det handlar om att du varit en dick vid några tillfällen.
Just det här är en sån sak som vi gärna sett att du "lindat in i bomull".

Det finns trevligare sätt att säga att någon brutit mot forumreglerna.