RasmusL;n77471 said:
Jag har medvetet hållit mig utanför den här tråden men jag måste ändå säga att hela grejen är så jävla bisarr, är det verkligen OK med sådana här diskussioner? Vad händer om jag startar en "För ett judendomfritt GothCon!" och gnäller på DYD-kibbutzar? Känns "sådär" ärligt talat.
Jag tycker att diskussionen hållit en någorlunda OK nivå men hela grejen är skev från början. VARFÖR är detta OK och VARFÖR gör inte WRNU ett tydligt feministiskt ställningstagande?
Om trådstartaren hade hållt en bättre ton, så tycker jag absolut att det är ok!
Du och trådstartaren har garanterat två helt skilda uppfattningar om vad Feminismen är. Trådstartaren ser de värsta av de personer som cirkulerat i Fi! och media de senaste åren: Genusforskare av samma kaliber som Coca Colas sockerforskare, en ordförande i Riksorganisationen för kvinnojourer som kallar alla män för djur som borde slaktas, m.m...
Du har förhoppningsvis en annan uppfattning.
Dock, om en grupp judar skapar ett evenemang på Gothcon som utesluter alla som inte döper sig/bekänner sig/är födda judar så lovar jag dig att jag personligen ska starta en forumtråd med negativ ton!
(Det gäller alla religioner inkl. sekter. Däremot är jag ok med att de skapar sitt eget konvent)
Observera att jag inte tar ställning till detta specifika feminist-event på Gothcon. Jag har inte orkat läsa vad det handlar om och väljer att anta att de helt enkelt vill spela och diskutera rollspel/kortspel/brädspel i med likasinnade i fred en stund. Förmodligen för att slippa den typ av okonstruktiva diskussioner som brukar dyka upp på det här forumet emellanåt..