Jag har säkert fel, men jag tycker det känns som en mognadsfråga.
Tidigt i karriären så är det svårt att kommunicera runt både vision, spelstil och system. Alla runt bordet är lite osäkra vad de vill ha och slits mellan spelet som det är skrivet, scenariot som det är skrivet och det man egenligen vill ha.
Med tiden så lär man sig mer om spel, hur man förhåller sig till ett scenario, varandra och hur man kommunicerar och då kommer fallen med oväntade rollpersonsdödar (som jag tycker är det som är problematiskt, inte om man dödas när man är överens om att man spelar ett dödligt spel) minska rejält.
Sedan kan inte alla kontrakt i världen skydda en från att man får en bitter smak i munnen när man kvadruppelfumlar mot ett random encounter, men så är livet ibland.
Tidigt i karriären så är det svårt att kommunicera runt både vision, spelstil och system. Alla runt bordet är lite osäkra vad de vill ha och slits mellan spelet som det är skrivet, scenariot som det är skrivet och det man egenligen vill ha.
Med tiden så lär man sig mer om spel, hur man förhåller sig till ett scenario, varandra och hur man kommunicerar och då kommer fallen med oväntade rollpersonsdödar (som jag tycker är det som är problematiskt, inte om man dödas när man är överens om att man spelar ett dödligt spel) minska rejält.
Sedan kan inte alla kontrakt i världen skydda en från att man får en bitter smak i munnen när man kvadruppelfumlar mot ett random encounter, men så är livet ibland.
Last edited: