God45
#PrayersForBahakan
Wow, den här tråden tog fart när jag var borta. Dags att svara på mycket sammtidigt.
Det var jag och det gällde till och med bara mitt nuvarande Pathfinder spel (även om jag använt regeln tidigare). Anledningarna till detta var:
1. Jag glömmer karaktärens kön vilket även andra spelare och den som spelar en karaktär av motsatt kön gör.
2. Det är ett politiskt spel så vem som kan gifta sig med vem är viktigt och vem som är gravid med vem också.
Det är ganska satans svårt, speciellt vid en one-shot. Hade den här personen rollspelat bättre, hade det hjälpt? Tveksamt. Hur ska man göra? En rolig röst som är mörkare eller ljusare?
Så om man tvunget ska vara göra det svårare för en annan spelare behöver man åtminstone inte bli sur som den här personen verkar blivit.
Jag hade i och för sig en kvinnlig spelare som spelade en manlig karaktär som var världens värsta mansgris som låg med allt som rörde sig och låg med npcers systrar bara för att jävlas med dem. Det var rätt underhållande, speciellt när hon försökte ragga på vampyrerna
Personen får spela könet hen identifierar sig som. Det är väll inget problem? Då är jag ju van vid att kalla/se personen för det hen vill bli kallad/sedd för.
I tredje persons rpg:n spelar jag ofta tjejer. Ska jag stirra på en röv i 50 timmar kan det ju åtminstone vara en snygg röv.
och det var bara en sak som gällde vid den personen spelbord, inte något som jag tog att gälla en uppmaning till alla i hela världen att göra så.
Det var jag och det gällde till och med bara mitt nuvarande Pathfinder spel (även om jag använt regeln tidigare). Anledningarna till detta var:
1. Jag glömmer karaktärens kön vilket även andra spelare och den som spelar en karaktär av motsatt kön gör.
2. Det är ett politiskt spel så vem som kan gifta sig med vem är viktigt och vem som är gravid med vem också.
Jo. Samma här! men hade iofs varit en minnsvärd upplevelse!
"Jag är kvinna din idiot! se mig inte för könet jag är i verkligeheten! Se min karaktär!!! Jag är kvinna och jag har RAKT HÅR!!! Inte lockigt! Kvinna med RAKT HÅR hur svårt ska det vara å förstå!!!!"
Det är ganska satans svårt, speciellt vid en one-shot. Hade den här personen rollspelat bättre, hade det hjälpt? Tveksamt. Hur ska man göra? En rolig röst som är mörkare eller ljusare?
Så om man tvunget ska vara göra det svårare för en annan spelare behöver man åtminstone inte bli sur som den här personen verkar blivit.
Alltså jag har väl haft liknande upplevelse men det var en "kompis" eller "idiot" hur man vill benämna det som jag spelade med som ALLTID skulle spela kvinnliga karaktärer. Men han spelade dem typ som om de var strippor eller porrskådisar å typ bara skulle ha stora vapen och små kläder och tja. Vi försökte spela Eon liksom! Det blev bara pajas av allt. De gånger han spelade manliga rollpersoner så gick det bättre för då blev han inte så överdriven.
Jag hade i och för sig en kvinnlig spelare som spelade en manlig karaktär som var världens värsta mansgris som låg med allt som rörde sig och låg med npcers systrar bara för att jävlas med dem. Det var rätt underhållande, speciellt när hon försökte ragga på vampyrerna
Vad som slår mig när jag läser om såna regler/sociala kontrakt är: hur löser man ifall någon identifierar sig med ett kön som SL/övriga inte uppfattar att den personen tillhör?
Personen får spela könet hen identifierar sig som. Det är väll inget problem? Då är jag ju van vid att kalla/se personen för det hen vill bli kallad/sedd för.
klart att det är OK att spela ett annat kön. Det gör ju folk hela tiden, i synnerhet sen WoW kom och killar började spela tjejer på allvar. Däremot tror jag satt det är ovanligare att tjejer spelar killar, men det är bara en gissning.
I tredje persons rpg:n spelar jag ofta tjejer. Ska jag stirra på en röv i 50 timmar kan det ju åtminstone vara en snygg röv.