Trollig tråd, men sure, jag svarar apropå rollspelet jag själv senast hade material med i.
Järns
reguljära omslag har mest en drake av obestämt kön, och en ganska fin fågel, men i övrigt ser vi både män, kvinnor och människor av obestämt kön av diverse olika ursprung. Ungefär som en spelgrupp brukar se ut.
Järns Hövdingomslag (
framsida) (
baksida) är i samma stuk, minus drake, plus träd... men alla kvinnor är nog inte protagonister. Jag ser stora möjligheter till att en del av dem är antagonister i varandras historier. Är det ett problem?
Är Kult-ängeln verkligen en protagonist?
Så många frågor!
Det finns i regelboken till Järn exakt en bild gjord av en ciskille. Den föreställer en jättesöt räv. Samtliga som varit med och tillverkat saker till regelboken är rollspelare och har varit det i en herrans massa år. Och jag tror inte att Järns stil inbjuder till att locka just kåta killar...
Och vad gäller Leviathan och Roberts andra spel så har jag spelat rollspel i 12+ år med en av tjejerna som gjort ett gäng omslag och illustrationer till Bortom och övriga...
Är det möjligt att det mest inte är så många tjejer som vill spela rollspel med dig?