Nekromanti Varför kör alla Star Wars så enformigt?

Krille

Super Moderator
Re: Tja

• Ingen utomjording återfinns i någon högre position än "tjallare" i de kejserliga väpnade styrkorna. West End Games har använt den ledtråden som grund till den artistiska politiken, men den behöver ju egentligen inte säga någonting.
  • Utomjordingar kan förekomma i hög position som personligt utvalda individer (Darth Maul).
  • Kaminoerna, geonosierna och Handelsfederationen används mest som marionetter, mer eller mindre ovetande.

Nightowl

Champion
Re: Stjärnornas krig - forumversionen

Ett urgammalt forum-injoke hävdar att Krille är Darth Vader och Rising är Luke, vad det nu är värt...

Erik

Storuggla

Champion

"Ett urgammalt forum-injoke hävdar att Krille är Darth Vader och Rising är Luke, vad det nu är värt..."

Och troberg vad honken är då troberg?

Storuggla, en jawa kanske?

Nightowl

Champion
Re: Bara vokalerna

Ånä, vi som använder damcykel gör det för att vi är så välhängda att vi inte vill riskera något... (Varför har herrcyklar den där kastratstången där egentligen...?)

Darth Vader som Lukes mor är en riktig höjdare! Då kan man köra med den ursprungliga versionen där Darth dödade Lukes far också... :gremgrin:

Erik, han kan ju vara en hon bakom masken

Krille

Super Moderator
Re: Krilles version är bättre än min, men...

"Är vi säkra på att Boba Fett inte har en pulsjet nånstans i sin rustning?"

Tämligen. Det är fel ljud. Det låter ju "whoooosh!" om Boba, inte "prprprprprprprprprprprp!"

Johan K

Gammal & dryg
Jaaa !!

Cool ide ju !!!!
Det vore ju rena drömmen ju !
Pax för att vara chewbacca.... :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Bara vokalerna

Ånä, vi som använder damcykel gör det för att vi är så välhängda att vi inte vill riskera något... (Varför har herrcyklar den där kastratstången där egentligen...?)
Bah, vi som har något värt att skydda kör bil. Det finns en sång om hur det kan gå på en motorcykel om det sker en olycka (jag tror Dante är bättre lämpad att berätta mer om detta), den borde kunna hända på en cykel också.

Darth Vader som Lukes mor är en riktig höjdare!
Ser inte den där kåpan eller vad det nu är som Vader har ut lite som en klänning?

han kan ju vara en hon bakom masken
Jo, ingen man skulle använt de där fruktansvärt fula kupolmuttrarna som håller fast andningsfiltret. Alltså, hur kunde de göra något så fult? De kunde väl i alla fall blåanlöpt dem, men nej, nu går han/hon omkring med två blanka kupolmuttrar mitt i en i övrigt svart ansiktsmask...

Troberg

Sinister eater

Och troberg vad honken är då troberg?
Boba Fett, vem annars.

(Jag tycker dock fortfarande att de förväxlat namnen på Boba Fett och Jabb the Hutt.)

Troberg

Sinister eater
Skämten når ny bottennivå...

Tämligen. Det är fel ljud. Det låter ju "whoooosh!" om Boba, inte "prprprprprprprprprprprp!"
Det beror på vad han ätit.

Troberg

Sinister eater

Troberg är Lando Calrissian.
Kan vi inte byta serie, det är ingen som riktigt passar mig i SW.

Jag vill vara någon av följande:

Crais eller Crichton (Farscape (någon som vet om ryktet om nya avsnitt är sant?))
Spike (Cowboy Bebop) Enligt ett test på internet så är jag honom.
Cancermannen/cigarettmannen (X-Files)
Trevor Goodchild (Aeon Flux)
Stanley Tweedle (Lexx)

Får jag inte det inom en timme börjar jag skjuta en i gisslan var tionde minut!

Lindenius

Swashbuckler
Oj vilken lång tråd... :gremtongue: med risk för att upprepa något som redan sagts:

Varför lägger du inte kampanjen 15 år före A New Hope? Allt är skit, imperiet är hur stort som helst jediorden är svartmålad och förefaller ha vänt sig mot lagen och ordningen. Det finns enorma milliära resurser.

Visst. Spelarna vet att det ändrar sig om femton år, men innan dess är de alla pensionerade eller Bantha-podoo.

//erik. äter godis

Edit: fixade stavningen på bajset.

Troberg

Sinister eater
Varför lägger du inte kampanjen 15 år före A New Hope? Allt är skit, imperiet är hur stort som helst jediorden är svartmålad och förefaller ha vänt sig mot lagen och ordningen. Det finns enorma milliära resurser.

Visst. Spelarna vet att det ändrar sig om femton år, men innan dess är de alla pensionerade eller panta podoo.
Njä, det blir inte riktigt samma sak som "Rebellerna hade en chans, men sumpade den och är bortblåsta. Nu måste vi fixa det här på egen hand, trots att imperiet styr allt.".

Oavsett vad Krille tycker så är det lite mörkare så, åtminstone för mig.

I vilket fall, min kommentar var inte specifikt mot världen, utan den var mot att de flesta kampanjer folk kör i den är ganska stereotypa. Mina exempel var bara ett försök att visa hur man skulle kunna göra något annorlunda.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vad har han gjort för illa?

Får jag inte det inom en timme börjar jag skjuta en i gisslan var tionde minut!
Stackare. Det blir både tråkigt och smärtsamt i längden för stackaren som får ett skott i kistan var tionde minut... och bara förvirrande för alla andra i gisslan. De kanske känner sig mobbade...

M.

Staffan

Myrmidon
Om man vill hålla sig till den "riktiga" Star Wars-historien så har ju inte den gamla Republiken ombildats helt och hållet till Imperiet än vid det laget. Senaten upplöses t ex inte förrän i A New Hope.

Äventyr

Världsbyggare
Jaså? Det vet jag inte om vårt gäng gör... Dark Horses Infinite serier erbjuder lite inspiration till alternativt spelande. Varför inte scouta runt i galaxen också? Utreda en mordgåta? SW är väl inte mer begränsat än vilket annat rollspel som helst...

/Daniel

Troberg

Sinister eater
SW är väl inte mer begränsat än vilket annat rollspel som helst...
Precis vad jag ville visa. Spelet är inte begränsat, men de flesta spelgrupperna fastnar i stereotyperna, vilket jag tycker är tråkigt.

Lindenius

Swashbuckler
Senaten upplöses t ex inte förrän i A New Hope.

Sant. Fast det var ändå mest för syns skull. Senaten upplöstes i praktiken när Palpatine fick full mandat i början av klonkrigen.

*gnabbar*

//erik. funderar på skaffa ny bil.